G.A.L.E.T.!

Jag och tjejerna har bokat en resa till Kroatien den 21-28 juni!! Vi ska bo på en segelbåt som varje natt lägger till vid olika hamnar där det hålls stora fester. På dagarna reser man vidare samtidigt som vi solar och badar från båten. Hur grymt låter inte det här?!??

30 NOVEMBER

Gårkvällen var så bra! Vi åt gott, pratade, tittade på film och hade riktigt fredagsmys!

Imorse lämnade jag sängen vid 06, det var kämpigt men det gick. Jobbade mellan 07-16 och blev förfrågad om att sitta vak inatt hos en kund. Kände att jag inte kunde tacka nej, så nu sitter jag här. Ska jobba mellan 20.45-07.15 imorgon bitti, så jag har laddat upp med frukter, lite godis och energidryck eftersom jag inte får sova. Passade på att ta en tupplur mellan passen så jag hoppas det ska gå bra :) jobbpass 7 på 6 dagar har börjat, men jag tror det ska gå bra. Imorgon är jag ledig och ska ner till stan för första adventsfirande och bockeninvigningen!

SNART ÄR DET MIN TUR ATT RESA!

Igår bokade jag flyget till Namibia! Det känns skönt att jag nu kan kryssa av det på min "to do list". Jag längtar så galet mycket efter denna resa! Jag har hört så bra om mitt ställe att jag inte förväntar mig någonting dåligt- samtidigt som jag inte vill förvänta mig någonting. Det blir första gången som jag reser ensam, vilket känns gaaaalet för att vara mig?! Jag ska gå på Arlanda helt själv, flyga helt själv och landa alldeles ensam. Jag ska mellanlanda på två olika platser och sedan hitta rätt till nästa gate.
Den här resan kommer vara en klass för sig. Första gången ensam och första gången med "vilda" djur. Gaaaah!

29 NOVEMBER

Igår lyckades jag äntligen (!!!!) kliva upp när klockan ringde. Svettades 1,5 timme på gymmet innan jag tog en promenad till Brynäs för ett pass på 14-22. Gick hem till William efter och sov. En tom lägenhet med en söt lapp på bordet. Det blir bäst att sova där när man slutar sent och börjar tidigt.

Imorse kom William hem strax efter 6, och jag gick till jobbet halv 7. Kontrasterna av att jobba dag & natt. När han kommer hem för att sova går jag till jobbet, och när jag slutar kliver han upp. Men det är bara att stå ut (trots tredje veckan i rad + minst en vecka till), snart stänger hans fabrik så det är bra att han får jobba så mycket som möjligt! Men 30 minuter fick vi tillsammans, det är jag tacksam för!

Nu har William och jag precis kommit hem från jobbet och handlingen. Här ska det bli fredagsmys!

27 NOVEMBER

I våras tyckte jag det var pest & pina att ta en promenad till jobbet 06.30 (istället för cykel eller bil), men nu tycker jag det är hur skönt som helst med en morgonpromenad! Det är mörkt, juleljus som lyser och knappt några personer ute.

Jobbade mellan 7-16 och däckade direkt när jag nuddade sängen efteråt. Mormor kom förbi en sväng efter middagen och vid 7 mötte jag upp Natta, Martina och Alex för att se den nya Hunger Games filmen. Grymt bra film som jag verkligen rekommenderar!

26 NOVEMBER

Imorse tog jag första delen av tre på mina rabiessprutor. Det känns skönt att börja förberedda sig inför resan, det är liksom 9 veckor kvar nu!

Efteråt har jag fixat med bilder, en julklapp och städat rummet. Nu ska jag dricka upp mitt te och sedan gå till jobbet för ett 14-22 pass.

25 NOVEMBER

Tog en härlig promenad till jobbet i -1 grad. Jobbade mellan 7-16 på hemtjänsten och hade en skitdag, inte med kunderna utan personligen. Fick julschemat vilket förklara 50% av måendet. Vid 5 körde jag och mammorna + Johanna cirkelfys. Slet, svettades, bet ihop och krigade till sista minuten!

När jag kom hem väntade tre rosor på sängen av William!

23 NOVEMBER

På kvällen hade Martina, Natta och Malmesjö inflyttningsfest i deras nya lägenhet! Förfest, "vem känner oss bäst" och en drink på Fullriggaren som fick avsluta kvällen!

(Fick ingen bild på tjejerna men på Mimmi som kom hem över helgen från Norge!)

22-23 NOVEMBER

Vid lunchtid hoppade Alex och jag på tåget till Stockholm där en helkväll med Anna och Annie väntade! Tacos, tjejsnack, film och sleepover. På morgonen gick vi till ett jättemysigt café för frukost följt av några timmar på stan. Det är galet att vi fyra kommer så bra överens, vi har inte träffats så många gånger (3 gånger i Australien och 2 gånger i Sverige) men ändå pratar vi som att vi känt varandra hela livet!

FÖRSTA INBETALNINGEN

Nu är första delen av resan betald och min plats är härmed spikad! Gud va jag längtar, 68 dagar kvar!

N.A.M.I.B.I.A

Idag kom beskedet- den 30 januari åker jag till Namibia, Afrika! I 6 veckor ska jag arbeta med djur som finns på gården. Det här kommer bli så galet bra!

Jag har gjort en ny kategori här på bloggen där jag kommer samla förberedelser och skriva under tiden jag är där. Här hittar ni den-----> NAMIBI!

Här är några av djuren. Enligt hemsidan ska det finnas uppemot 380 olika arter på gården!

21 NOVEMBER

Igår: Ställde klockan och lyckades för en gångs skull komma upp i bra tid! Svettades 1,5 timme på gymmet innan jag gick hem, åt lunch och gick till ett kvällspass på jobbet, 14-21. Bevittnade sönderslagning av busskur några meter bakom min rygg på vägen hem, utanför stenebergsparken. Alla kunder säger varje dag "Du måste passa dig vid Stenebergsparken, det är farligt där!", och japp, killarna sprang in i parken... Ringde 11414 och gjorde allt jag kunde. Blev bara så irriterad på killarna, vad är nöjet med att slå sönder? Och så sjukt onödigt att vi nu måste lägga skattepengarna på en ny ruta, bara för att tre 20åriga killar skulle ha lite "roligt".

Idag: Tog en promenad till jobbet, iskallt men ack så skönt! Jobbade mellan 7-15.30 och fick världens bästa överraskning på lunchen (berättar i ett nytt inlägg). Efter jobbet har jag hängt med William och fyllt i massa papper, och vid 21 skjutsade jag han till jobbet. Nu ska jag avsluta denna dag med Grey´s, gud vilken bra torsdag!!

19 NOVEMBER

Det är så mysigt när William kryper ner under täcket strax efter 6. Vaknar upp, myser och somnar i varandras famnar. Jag har tur som har honom! Medan han sov hann jag med en promenad till en tapetaffär, tänkte tapetsera om och skapa lite ordning i rummet. Känns som det är dags nu med tanke på att jag har bott här ett tag och inte "kommit i ordning" med något..
Efter att William vaknat köpte vi med oss ingredienserna till hemlagad pizza och fortsatte hem till honom där vi lagade mat och myste, så bra kväll! När han gick till jobbet hämtade pappa upp mig, resten av kvällen har vi (precis som resten av Sverige) tittat på Sverigematchen. Ikväll ska jag försöka somna innan 1, svårslaget men håller mina tummar!

R.E.S.A.

Är det någonting jag älskar och brinner för så är det att resa. Det finns ingenting bättre än att ha en resa att se fram emot och att besöka ett land/stad som man så längre drömt och längtat till. Mellan januari till oktober detta år (10 månader) har jag vart i 6 olika länder, Sverige inkluderat. Australien, Thailand, Estland, Spanien och USA. I dagarna kommer jag att boka en ny resa att längta till. Det blir en kortare långresa som jag kommer genomföra själv (man blir indelad i grupp väl på plats). Att resa själv kommer nog bli en utmaning men även (förhoppningsvis) lärorikt och riktigt roligt! På flygplanet hem från Australien/Thailand var jag fast besluten om att resa igen denna vinter, och att resa skulle bokas redan i somras. Eftersom jag inte har haft någon att resa med eller vetat exakt vart jag velat åka så har beslutet skjutits upp till nu, denna vecka.

18 NOVEMBER

Vid 4 väckte jag William, då hade jag hunnit handla + laga maten och sett 4 avsnitt av grey's. Vid 16.30 gick mamma och jag iväg på ett cirkelfys-pass, fyfan säger jag bara. Svettigt, utmattande och så jävla hård träning! William och jag har sedan myst hela kvällen till nyss, då han gick iväg på ett nattpass. Just nu: grey's i sängen!

Gud va skönt med sovmorgon imorse! Jag har precis vaknat och väntar på att William ska vakna. Han har jobbat natt så jag antar att han sover 2-4 timmar till... Men på vägen hem köpte han med sig nybakat bröd, hur mys?

16-17 NOVEMBER

Lördag: Jobbade från 07-16 och hade mitt skräckpass. På kvällen hade jag familjemys med m&p. Middag, Brynäsmatch, så mycket bättre och avslutade sedan med en skräckfilm!

Söndag: Vid 10 var jag, William, Tobias och pappa på GTK-hallen för att köra tennis. Guuuud va kul det var! Det ska jag lätt göra mer av i vinter! På lunchen kom Tobias och Elin hit för fajitas och strax innan 14 åkte jag till hemtjänsten för ett 14-22 pass.

15 NOVEMBER

Freeeedag! Trots att jag har en jobbhelg framför mig var det så skönt att ha fredag i bakhuvudet, bästa känslan helt klart! Jobbade mellan 07-16 och direkt efter jobbet åkte mamma och jag till fjärran för ett medelpass. Fredagskänslan satt fortfarande i så kroppen var betydligt tröttare innan än vanligt, men efteråt var det 100 gånger skönare!

Det är inte dumt att bo hemma- räkmiddag innan jag åkte till Natalie med henne och Alex för att se idol och Sverigematchen!

12-14 NOVEMBER

Tisdag: Ställde klockan för att hinna gymma innan jobbet, men åh så skön soffan och långfrukosten var framför grey's! Tog istället en härlig promenad till jobbet och jobbade mellan 14-21 på hemtjänsten.

Onsdag: Ställe klockan- sov över. Fick springa till gymmet och köra övningarna snabbare än vanligt, klarade av att öka vikt/antal trots världens träningsvärk- nöjd! Jobbade mellan 14-22 och gick sedan hem till Williams tomma lägenhet. Började diska och vips (ca 2 timmar senare) var hela köket städat och rensat. Avslutade med ett grey's avsnitt vid klockan 1.30, så nöööööjd med städningen!

Idag: William kom hem strax efter 6 imorse från jobbet, och äntligen fick jag sova i hans famn! Vid 14 mötte jag upp Fia på stan för en långfika. Vilken underbar tjej, henne skulle alla behöva i sitt liv! Vid 16 tog jag bussen till Stigslund för en "tjejkväll" med kusinbarnen Livia och Ida! Så söta tjejer!

11 NOVEMBER

Känslan när man vaknar på morgonen och inte ens är säker på att man hunnit somna- den känslan alltså... Jobbade 07-16 på hemtjänsten och åkte raka vägen till Friskis för ett hemsk, avskyvärt, svinjobbigt, svettigt, benskakande cirkelfys-pass. Mamma och jag tog oss hem på svaga ben och har spenderat resten av kvällen vid tvn. Sov gott!

Det abslout sämsta med denna vecka är att Willliam jobbar natt. Hatar att sova ensam...

10 NOVEMBER

Vaknade hemma hos Sanna med henne och Alex. Efter frukosten gick vi till Martinas, Nattas och Linnea M:s nya lägenhet på Gävle strand! Bakishäng framför "Så mycket bättre" och tjejsnack. Vid 2 firade vi lill-pappsen här hemma på Farsdag innan jag åkte till hemtjänsten för ett 16-21 pass. Grymt bra söndag!

9 NOVEMBER

Sanna och Julia 20år!

5-9 OKTOBER

En snabb sammanfattning, tisdag till nu.

Tisdag: Galet att man kan vara så trött. William kom på morgonen, vi sov till 13. Lång och mysig frukost i soffan framför grey's. På kvällen kom Johanna. Middag, samtal och en skräckfilm som vi inte ens vågade se klart på, så modiga är vi! Avslutade kvällen på Brynäs.

Onsdag: William & jag har hamnat i ett jobbigt hjul- vi somnar sent och vaknar sent. Vid 15 var jag hos läkaren, fick övningar som förhoppningsvis kommer fungera för nacken/vänstra sidan. Mötte upp mamma på affären, stod i kö i 30 minuter, Ica fyllde 10, massvis med folk = inga vagnar kvar. På kvällen kom pappas jobbarkompis hit på middag, jag avslutade lill-lördagen med William!

Torsdag: Vi ställde klockan och lyckades för en gångsskull komma upp vid 08.30. Vi gjorde varsin favoritfrukost och satte oss framför grey's. Vid 12 gick vi till varsitt gym. Svetten rann och jag förbättrade mina resultat, skönt! Tog mig till jobbet och körde ett 16-21 pass på hemtjänsten. Avslutade kvällen med William och Scooter, och jag lyckades somna innan 01, en liten lycka.

Fredag: Började 07 och fick jobba över till 16, skönt med ett helt pass. Mamma & jag åkte till owes, stadium outlet (efter 4 år köpte jag äntligen en ny jacka!!!!!), systemet och Ica maxi. Köpte pizza på vägen hem och jag fick en ny favorit - pressad vitlök med vitlökssås (alla som känner mig vet hur jag ällllskar vitlök). Fredags/tjejkväll med mamma framför idol. Somnade ganska snabbt och vaknade av att mamma bäddat upp min säng (som föräldrarna gjorde när man var liten, ni minns va?).

Nu: Har hängt framför grey's med frukosten i några timmar. Just nu är jag påklädd och redo för lördagsgym, blir nog en perfekt start inför en kommande härlig lördag!

4 NOVEMBER

Sliten, trött, bakis-söndag som sovits bort till större delen. Jag, mamma och pappa tog en promenad på kvällen efter att William och Scooter hade gått hem. Tobias och Elin kom förbi för att äta middag och titta på hockey. Jag spenderade kvällen/natten framför Grey´s anatomy. Om någon har problem med att ställa tillbaka tiden så är det jag!

Idag har jag också tagit en sovmorgon, strax innan 13. Tittat på Grey´s och fixat här hemma innan mamma & jag åkte till fjärran för ett medelpass. Just nu: Grey´s avsnitt- jag är helt fast!

2 NOVEMBER- HALLOWEEN

Halloween-bomb! Ett fåtal av alla bilder

Jag hade mitt livs bästa halloween-firande! Jag och några av tjejerna hade hyrt Söderhielmska och fixade en maskeradfest till våra vänner, om vi var taggade?! Vi började med förfest hos Cornelia där hon (ej otippat) hade gjort Harry Potter-snyggt och bjöd på inälvor med fingrar. Vi fortsatte till Söderhielmska där det blev mycket folk och mängder av utklädnader!
Jag älskade festen! Alla var seriöst (och påkostade) utklädda, jättemycket folk, vi fick en gratis DJ, Anna och Annie kom till Gävle (ni vet, A-team, tjejerna från Australien) och att alla var på ett sjukt bra partyhumör! Bästa kvällen på länge!

31 OKTOBER

Första kortet på oss tillsammans i Australien

I torsdags- den 31 oktober - var det ett år sedan Alex och jag satte oss på planet till Australien. Då hade jag en förväntan, längtan och lite rädsla över vad som väntade. Idag, ett år senare, är jag så glad att jag lyckades förverkliga min dröm. Tänk va mycket jag har lärt mig under och efter resan, och hur resan öppnade mina ögon för att återigen flyga iväg på en längre resa! Ett år, det är läskigt hur snabbt tiden går!

Vi packade ihop det sista innan vi gick för en sista shopping i NY. Jag bytte ut mina älsklingar som hängt med i 6 olika länder, diverse fyllor och studenten. Men av färgen att döma var det kanske dags? William och jag beställde egentillverkade hamburgare på lunchen och tog en sista Starbucks innan vi hämtade resväskorna och åkte till flygplatsen med familjen.

Vilken jävla toppenresa! Och vilken stad! Jag är kär och kommer med all säkerhet att komma tillbaka. Utsikten från lägenheten gjorde inte saken värre. Åh va jag är lycklig som fått uppleva detta tillsammans med världens bästa familj!

30 OKTOBER

Brooklyn bridge

Manhattan

Resans första dag med moln och dimma. Vi tog båten förbi frihetsgudinnan och spenderade sedan eftermiddagen på Time square! Sista kvällen i New York och vi barn bjöd mamma och pappa på kinamat och musikalen Cinderella! New York må vara alldeles underbart men time square på kvällen är något alldeles speciellt. Vilket ljus och stämning, ta mig tillbaka!

29 OKTOBER

En heldag med shopping! Från 10-18.30 sprang vi mellan olika affärer i Woodbury outlet. Om det gav resultat? Ja! Vi hade minst 6 påsar var med oss hem. Ett het tips om ni åker till New York, mycket shopping för liten peng! När vi kom hem gick vi till en restaurang vi länge velat gå till- Dallas BBQ. Galet god mat + sjukt mycket mat! M, p, T&E tog en varsin drink medans jag och William fick nöja oss med cola- 21års gräns på dricka i Usa....

28 OKTOBER

Idag hade vi åter en dag då vi fick spendera dagen som vi vela. Jag och William gick först ner till ground zero, en känslosam plats där alla namn på de människor som miste livet under 9/11 2001 stod uppskrivna vid "fontänen" där husen en gång stått. Det fanns rosor i namnen och människor som grinade vid sidan av- verkligen en fin men känslosam upplevelse. Därefter fortsatte vi att shoppa. Först inne på Century 21 och sedan uppe vid Time square.

På kvällen gick vi till en sportbar för Rangers supportrar. Sen väntade en match inne på Madison Square Garden, New York Rangers mötte Montreal! Vilken upplevelse och vilken känsla, grymt!

27 OKTOBER

En solig söndag. Vi hade en dag då vi fick göra vad vi ville- William och jag valde shopping och madame tussauds! Många kända ansikten, att rekomendera. Vid 5 träffades vi i lägenheten för att ta oss till 30onde våningen där vi bubbelbadade och bastade! På kvällen köpte vi med oss de största pizzorna någonsin upp till lägenheten och spelade kort/lek.

26 OKTOBER

Central Park

Middag

Vi tog hop on hop off bussarna till andra delen av New York- Bronx och central park. Vi gick genom hela parken och skiljdes åt vid 5 avenue där vi alla lyckades shoppa. På kvällen gick vi till en mexikansk restaurang för en supergod middag!

25 OKTOBER

Vi började fredagen med hop on hop off bussarna runt Manhattan! Vi hoppade av vid ground zero för att värma oss med en kaffe från starbucks, shopping inne på Century 21 och promenad vid Hudson river. Vi fortsatte på bussarna tills vi åter närmade oss time square!

24 OKTOBER

Arlanda

Vi kom fram strax efter 15. Lämnade väskorna på rummet och åt middag. Med en tidsskillnad på 6 timmar och på resande fot sedan 4 på morgonen blev det en tidig kväll.

24-31 OKTOBER

Torsdag till torsdag. En vecka i staden som har allt- och mycket mer. Veckan gick snabbt, vi var alltid påväg någonstans och vi gjorde precis det vi kände för. Vi upplevde New Yorks "måsten" såsom frihetsgudinnan, hop on hop off-bussarna, gick i central park, shoppade i mängder, ground zero, NHL-match där New York Rangerns mötte Montreal på Madison square garden, William & jag gick på madame tussauds och sista kvällen avslutade vi med Cinderella musikalen.

Vi bodde i en Korsnäslägenhet (mamma får hyra dessa från hennes jobb), på 50:onde våningen med utsikt över Hudson river och frihetsgudinnan! Två gator bort låg time square, och det var precis lika bra som på filmerna! På 30:onde våningen fanns det ett jättefint gym med bastu, simbassäng och en bubbelpool.

Utsikten från lägenheten

1 NOVEMBER

Tidigt imorse landade vi på Arlanda. Mamma och pappa tog tåget till Gävle medans jag, William, Tobias och Elin tryckte in våra 22,5 kg väskor i bakluckan. Nu på kvällen har m,p, jag och William ätit min favoritmat- telgsten. Efter en dag med resande är det svårt att inte vara trött + att ens egna säng lockar ganska mycket, sov gott!