16 DECEMBER- STRANDEN OCH UTGÅNG (SURFERS PARADISE)

Jag vet att jag säger det här om varje nytt ställe, men det är så sant: Jag har kommit till Paradiset!

Att sova 6 stycken personer i ett väldigt litet rum utan air-condition gör det väldigt varmt, och det var tack vare värmen som vi vaknade hyfsat tidigt idag. Solen sken och luften var fuktigare än vanligt, så en heldag på stranden passade oss alldeles utmärkt! Detta är även första dagen som vi har en heldag på stranden sedan Melbourne, alltså ca 20 dagar sedan! Jag har aldrig badat i så pass höga vågor som vi badade i idag, så dessa vågor skulle mina Thailands-syskon ha älskat!

På vägen tillbaka från stranden höll en marknad precis på att öppna, vi tog en sväng där och verkligen njöt av staden! När vi kom tillbaka till vårt hostel insåg vi ganska snabbt att vi var riktigt röda, så pass röda som vi inte vart på evigheter… Efter lite insmörjning och en otroligt god middag (pasta med tex mex sås innehållande bönor) gjorde vi oss redo för en kväll med festligheter inne i staden! Förförfestade på vår ”balkong” med Sara (från Tyskland) och en japansk tjej innan jag, Alex och Sara gick ner till undervåningen för förfest med dricklekar och härligt partyfolk!

Vi gick vidare till Vanity, en av Surfers största klubbar och dansade till världens bästa DJ!! Eftersom vi gick ut med hostlet fick vi gratis inträde och en varsin drink! När fötterna började värka framåt 2-tiden gick Alex, jag och Sara tillbaka till hostlet.  Jag somnade nog med världens största leende efter en av de bästa dagarna på väldigt länge, jag älskar verkligen denna stad och har nog fått en ny favorit-stad!   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0