17 DECEMBER- SHOPPING, BUSS & UTGÅNG (SURFERS PARADISE & BYRON BAY)

Även denna dag vaknade vi av värmen i rummet... Vi packade ihop våra grejer och checkade ut innan vi sprang iväg till affären vi spenderade timmar i några dagar tidigare. Vi hade fortfarande några favoriter kvar att köpa, sagt och gjort, vi båda gick därifrån med en varsin kasse och några dollar fattigare.

Hostlet, eller rättare sagt en kille som vi förfestade med igår, skjutsade oss i limon till busstationen där vi hoppade på bussen till Byron Bay, vårt sista stopp på vår östkusten-resa som vi bokade genom Stu. Resan tog strax över 2 timmar och återigen har vi kommit till en väldigt fin stad (jag älskar den!). Byron Bay är så grymt fint och vårt hostel är ett hippie-ställe som ligger ca 10 minuters skogspromenad från centrum.  

Vi hoppade in i poolen direkt vid ankomsten och stannade där ungefär 1 timme innan vi tog en promenad runt staden. På kvällen gick vi till Sofies och Mårtens hostel för förfest med dem + Pontus och Douglas, några av svenskarna som vi träffade på Fraiser. Det var en härlig kväll med väldigt mycket skratt och samtal. Närmare 2 avslutade vi med dans innan vi gick vidare för att köpa varsin kebab i närheten. Även denna natt somnade jag med ett leende och en stor glädje över att få upptäcka Australien och få så fina vänner! 

PS. Vaknade mitt i natten av att sängen skakade. När jag vaknade imorse låg det två personer under mig… DS. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0