13 NOVEMBER

Jag har fortfarande problem med sömnen och smärtan i käkarna är lika extrem som den var i onsdags, men nu antar jag att vi har fått förklaringen?

Igår kom Linnea hit för tjejsnack och fika. Fin som hon är hade hon med sig vänner-boxar och en liten present! Men tillbaka till problemet.... Innan jag skulle skjutsa hem Linnea upptäckte jag några röda prickar på bröstet och en rödare nyans i ansiktet. Vi tänkte inte så mycket mer på det då men på kvällen när Wille och jag skulle bada upptäckte jag att hela kroppen var full i röda prickar! 
Imorse var kroppen lika full i prickar och halsen/ansiktet hade svält upp. Bakom örat hade det börjat klia och öronsnibbarna var röda, uppsvälda och jättevarma, så jag ringde rådgivningen. Jag fick komma på en akuttid till Södertull där de konstaterade att jag var allergisk mot pencillinet jag fått och att jag skulle sluta ta dem tills jag träffat min tandläkare. Wille och jag fick åka till apoteket för att fixa allergitabletter och just nu känns det som att hela kroppen är uttorkad och kliar som sjutton. Så imorgon måste jag åter igen ringa/träffa en läkare som kan ge mig rätt medicin... 

Men idag är det iallafall farsdag! Tidigare idag åkte Tobbe, Wille, jag och katterna hem till Helena och Calle så att Livia kunde få träffa dem! På kvällen har morfar, mormor, Roland, farfar, farmor, william och såklart familjen ätit middag här hemma och myst med katterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0