Sammanfattning av dagarna här i Göteborg!

27/7 Onsdag Wille och jag fick som sagt skjuts av Willes mamma till Globen och därifrån tog vi en spårvagn till stationen. Efter ungefär 5 timmar på tåget mötte vi upp Willes pappa på stationen och tog sedan bussen hit till lägenheten i Kungälv. Efter att ha lämnat väskor och packat upp lite gick vi till Kungälv centrum där vi spelade minigolf, tog en cider/öl och kollade i de få affärer som finns här.

28/7 Torsdag Tog bussen in till Göteborg för att gå på Liseberg! Vi kom dit när det öppnade och stannade till strax innan stängning. Däremellan han vi åka nästan allt som fanns (till och med atmosfear!!!) samt att Wille vann en stor Marabou på första försöket!

29/7 Fredag Skinande sol ute så Wille och jag gick och la oss på en kulle i närheten och solade, underbart! Vid lunch gick vi tillsammans med Kurt på en marknad som dom hade här i centrum och åt sedan lunch på restaurant Combi. På kvällen kollade vi på The Town samtidigt som vi mös till det med räkmackor och godis!

30/7 Idag, lördag Har solat på kullen även idag, inte ett moln har funnits på himmlen de senaste 3 dagarna! Tog en pn innan jag gick ut på en pw själv, förvånansvärt så hittade jag tillbaka hem ;) handlade på Willys och ikväll var det Wille & jag som stod för maten, tacos som vanligt! Nu tittar vi på tv samtidigt som vi myser till det med chips & dipp och en varsin cider/öl.

Sol i Kungälv

Ligger på en kulle i Kungälv och solar, äntligen! Andra gången på detta sommarlov det händer ;) lyssnar på Håkan & maggio låtar och njuter! Liseberg igår var skitbra och det sista Wille gör innan vi går hem är att vinna ett stor Marabou på första försöket, gissa om han var lycklig resten av kvällen ;)

LISEBERG!

Är inne på Liseberg nu och väntar på att få köpa åkband, wiho!

27 JULI

Har precis kommit fram till Williams pappa efter att vart på resande fot sedan 06.15. Jag är sugen på att sola men såklart har inte william med sig några badbyxor :( vi får se hur det blir...

26 JULI

Sover hos William inatt eftersom vi måste åka så tidigt imorgon! Hans mamma skjutsar oss till Stockholm så tar vi tåget därifrån direkt ner till Göteborg. Skriver mer imorgon, sov gott!

Middag på Söderhielmska!

Kicki, Eve, Bella, Lisa & jag!

Ska snart åka iväg och hämta tågbiljetterna och börja packa, imorgon åker vi till Göteborg!

Göteborg förra sommaren!

25 JULI

Fredags; Åkte snabbt hem efter jobbet och fixade innan Eve, Fia, Julia och Salinas kom hit. Vi grillade och hade det prima innan vi tog bussen till slick! Där inne blev det dans och massa mer!!

Taggade tjejer innan slicken!

Idag; Blev inringd till jobbet 07.50 och började 08.30, tackar körkortet för de! Efter jobbet tog jag en sväng förbi PFV innan jag åkte till morfar för en liten fika. Om 40 minuter ska jag hämta upp Lisa och åkte upp på söder, ikväll ska jag och några till fina äta middag och prata oss igenom två år!

21 JULI

Sov kvar i stugan inatt med mamma & pappa och åkte hem vid lunch idag. Vi byggde lite på bastun, åkte vår nya båt och fiskade igår kväll utan att få napp ;) körde upp med farmor & farfar igår så åkte dom hem själv senare på kvällen. Jobbade idag mellan 15.45-20.00 på ett speciellt ställe... Efter jobbet åkte jag en snabbis med Tobias hem till mormor och har sedan jag kommit hem ätit räkor med mamma & pappa, ligger just nu i sängen och förbereder mig inför ett nytt arbetspass imorgon på hemtjänsten och sen partyparty på kvällen! Men först jobb mellan 07.00-16.30.

19 JULI

jobb jobb jobb, bara en massa jobb

Det blev tacos och GIF-matchen på tv:en hemma hos mig istället efter jobbet i söndags! Annars har jag jobbat måndag, tisdag och vart med wille. Imorgon åker jag tidigt till stugan med farmor & farfar och spenderar antagligen natten där, resten av veckan väntar sista veckan på hemtjänsten och två pass som personlig assistent.

Nästa onsdag (27/7) åker prinsen och jag ner till Williams pappa i Göteborg och blir borta en vecka, jag längtar så!

16 JULI

Harry Potter var igår, trots mitt låga intresse för både böckerna och filmerna väldigt bra! Jag blev förvånad av slutet med tanke på det alla sagt & det som GD skrev i första stycket i torsdags (efter den raden slutatde jag läsa). Men filmen fick enligt mig (fortfarande inte särskilt intresserad) bästa tänkbara slut!

Idag åkte vi tillsammans med Williams mamma in till valbo. Vi gick en snabb sväng på onoff och tog en lunch på subway innan hon åkte hem och prinsen & jag stannade kvar. Efter ett tags tittande på kläder gick vi till IKEA för en välförtjänt fika innan vi tog bussen hem. Nu ska jag snart hämta Anton och William med bilen för pizzamiddag och tv-tittande hemma hos mig, imorgon är min underbara helg över och jobbet väntar klockan 7. På kvällen får vi se om det blir GIF-match med prinsen! :)

HARRY POTTER!

Sitter på filmstaden och väntar på att filmen ska börja. Medan William är och köper popcorn sitter jag och småäter på godiset vi köpte för ett litet tag sedan. Hoppas ni får lika spännande kväll som jag!

15 JULI

Har jobbat hela veckan på hemtjänsten så det är därför jag inte har skrivit någonting här! Igår efter jobbet tog William och jag bilen till Scandic Gävle Väst där vi åt middag med hans syster och hennes två barn Agnes & Aline som var påväg neråt i landet. Efteråt åkte vi hem till mig och mös.

Idag sov vi till halv 3 innan Wille överraskade mig med biobiljetter till Harry Potter ikväll! Så nu vet ni min kväll som kommer avslutas hemma hos hjärtat!

William, Agnes & Aline

Agnes, Aline & Sara

9 JULI

Kom hem 5 imorse efter mitt första nattpass på MAX, lagom tid för att se solen gå upp och höra fåglarna utanför fönstret..... Men jag klagar inte, natten gick fort vilket tur var!  Åkte direkt ifrån stugan där Wille och jag hade sovit över natten. Har haft feber och vart förkyld sedan tisdags vilket har resulterat i 3 missade pass på hemtjänsten samt tandläkaren.....

Nu väntar duschen för ikväll ska familjen hem till Hanna för middag och lite "födelsedagsfirande". Ha det bra!

MIN FINA!!!!!

5 JULI

Vridigt och vänt på mig hela natten, klagat på wille över kylan i rummet och min förkylning som kom igår kväll. Sov ungefär 2 timmar inatt och klev upp vid 05.30. Gick med småspringande och trötta ben till Brynäs hemtjänst där jag påbörjade min första dag på detta sommarjobb. Jag kommer fortfarande ha kvar mitt PASS-jobb men den större delen av sommaren kommer tillbringas på hemtjänsten.
Under/efter jobbet har sjukkänslan bara blivit värre så nu är jag tok förkyld! Hoppas jag mår bättre imorgon för då väntar tandläkaren 08.00, möte med PFV och jobb mellan 14-21.30.  SOV GOTT!

3 JULI

Har skrubbat kroppens alla hörn och precis börjar fixa med bilderna från peace & Love! Vilken vecka och vilka minnen! Fy fan va den här veckan har vart så jävla bra och underbar! Bilder och någon kommentar kommer kanske imorgon för nu ska jag mysa i min egna säng och slippa oroa mig för vakna upp med ett rött öga på grund av misstänkt gräsallergi. puss!