30 JANUARI- SHOPPING (THAILAND/PHUKET/PATONG)

Vi började en väldigt bra kväll med middag- Phad Thai nudlar med kyckling <3. Vi gick till ett varuhus i närheten för att leta efter Converse och lite annat smått. Vi satte oss på en restaurang för njuta av kvällen- jag tog en jordgubbsmilkshake och Alex glass. Vi avslutade vår kväll med shopping där det blev en varsin keps.

30 JANUARI- BLÅ HIMMEL & GLÄDJE (THAILAND/PHUKET/KARON BEACH)

(Detta skulle ha publicerats igår)

Vi träffade städerskan på vägen ner till stranden och fick en badmadrass som någon lämnat kvar. Förutom timmen då jag tog en snabbare promenad efter stranden (stranden är alltså riktigt lång!) har jag legat och guppat på den hela dagen. När klockan närmade sig halv 3 var det riktigt varmt och vi kände oss klara med stranden, och sedan dess har vi vart i rummet. Om ungefär 20 minuter ska vi hoppa på en tuk tuk och åka till ett köpcentrum!

(Tar ungefär 20 minuter att ladda upp en bild genom datan-därav fåtalet bilder)

30 JANUARI- STRANDEN (THAILAND/PHUKET/KARON BEACH)

Middagen var den godaste någonsin, räkor med vitlök och ris. Vi avslutade kvällen på en mini-marknad i närheten där vi fick några nya måsten på "ska köpa-listan". Som efterrätt köpte vi en varsin glass på vägen tillbaka till hotellet.

Vi har alldeles nyss ätit frukost och ska snart gå ner till stranden. En dag med klarblå himmeln väntar på oss!

29 JANUARI- STRANDEN (THAILAND/PHUKET/KARON BEACH)

Jag kan inte med ord beskriva glädjen av att komma ner till frukostbuffén, allt som vi inte haft de senaste 3 månaderna fanns där! Att få äta vattenmelon, yoghurt, flingor, färskt & mörkt bröd och ta hur mycket pålägg du ville var en ren dröm. Jag åt så jag nästan sprack- i alla fall tillräckligt mycket för att inte behöva någon lunch.

Vi gick direkt ner till stranden och låg där tills närmare 16.30. Vi tog en promenad längst stranden och satte oss i ena änden för att ta en välförtjänt vattenmelon shake, kärlek till den! Efter detta inlägg tänkte jag hoppa in i duschen för att göra mig redo inför middagen, magen kurrar men jag vet inte om det är efter mat eller bara suget på den goda maten.

Notis till mig själv: tappade piercingen idag på stranden, måste vart ödet som ville ha ut den.

28 JANUARI- FRAMME I THAILAND! (THAILAND/PHUKET/KARON BEACH)

Sista flygresan gick väldigt snabbt då jag sov det mesta av den 1,5 timmes långa resan. Vi hoppade in i en minibuss som tog oss ut till Karon Beach där vi har bestämt oss för att stanna under några nätter.

Vi hittade ett hotell som heter Mermaid, som är helt okej! Att få ha eget rum, ac, egen tv, en bra kudde och gardiner så det blir mörkare på morgonen är ju bara några av de saker som vi älskar här borta! Att vi äter billig och skitgod restaurangmat och får otroligt sköna men samtidigt billiga massager är bara stora plus.  Eftersom jag har var här (Karon Beach) 2 gånger tidigare känner jag igen många restauranger och gator där jag tidigare skrattat med stoooora familjen, känns lite konstigt att vara här utan dem…

Vi började Thailandsvistlelsen med en riktigt god lunch- Paid Thai nudlar, min favvis! Vi tog en massage på eftermiddagen och åt middag på en restaurang över gatan- kyckling med cashewnötter, även det min favvis här borta!  På kvällen tittade vi i olika affärer och njöt av att vara i älskade Thailand!

27-28 JANUARI- HEJDÅ VÄRLDENS BÄSTA LAND! (PERTH CITY/ SINGAPORE)

Vi checkade ut och åt frukost efter det. Vi gick till ANZ för att klippa bankkorten och åt en paj till lunch (pajer finns överallt i Australien). Vi gick tillbaka till hostlet för att duscha och hänga i tv-rummet tills flygbussen hämtade upp oss vid kl 17. Det var med smärta i hjärtat som jag sa hejdå till Australien, men med en otrolig glädje över att få ha upplevt allt som jag har upplevt!

Flyget från Perth till Singapore, där jag befinner mig nu tog 6 timmar. Med många tankar och planer var jag vaken större delen av resan. Vi har nu suttit här på flygplatsen i 5 timmar i väntan på sista flyget som tar oss till Phuket. Hur det blir med blogginlägg framöver är oklart, men jag ska försöka göra ett så fort tillfälle ges!

26 JANUARI- AUSTRALIAN DAY & SISTA DAGEN I AUSTRALIEN (PERTH CITY)

Samtidigt som det är regnoväder på östkusten med översvämningar har vi dagar med sol och upp till 40 grader varmt, att resa till Perth denna tid på året var ett riktigt bra beslut!

Idag är det en stor dag i Australien- Australian Day som går ut på att fira tillsammans med familj & vänner. Eftersom vi har 15 dollar kvar tillsammans (ca 100 kr) bestämde vi för att fira på ett billigt och bra sätt- med en donken-glass för 2,5 kr som vi avnjöt i en park. När det började bli förvarmt för att vara ute gick vi tillbaka till hostlet och kollade på damernas final av Australian Open (tennisturnering som går i Melbourne) och äta sista middagen i Australien- nuggets och ris. På kvällen gick vi ner till havet för att tillsammans med hela Perths befolkning se på fyrverkerier.

När jag skulle somna var det med blandade känslor i kroppen. Det kommer bli skönt att slippa sova på hostel men det är även det som är tjusningen av att backapcka. Jag kommer sakna känslan av att aldrig behöva vara ensam och att man alltid har någon att prata med.  Men att få bo på hotell i Thailand kommer inte sitta fel!

25 JANUARI- QUEENS PARK OCH KÄNGURU (PERTH CITY)

Man kan inte säga annat än att Perth bjuder på kanonväder! Återigen har vi haft en blå himmel utan ett moln på hela dagen.  Vi började denna dag med att köpa våra sista suvenirer från Aussie, växla in alla våra australiska pengar mot bath (thailändska pengar) och ta gratisbussen upp till Queens Park där vi tog en runda och åt våra egengjorda mackor från ett café.

På kvällen unna vi oss något vi så länge längtat efter- ett restaurangbesök där vi fick äta känguru!  Det var riktigt gott och lätt värt 250 kronor som hela besöket gick på per person. Under middagen kom det in en kille för att äta själv, vi frågade om han vill äta med oss istället. Detta blev väldigt lyckat då Jacob var en pratglad kille och insisterade att bjuda oss på en drink efter maten.

24 JANUARI- FLYTT TILL PERTH CITY (PERTH CITY)

Började denna torsdag med en PW ner till havet, trots att klockan var strax efter 7 var solen varm och strandpromenaden var full av människor.

Vi checkade ut vid 10 och tog spårvagnen till Perth City där vi ska spendera våra 3 sista nätter i Australien. Denna dag har mest var chill med en sväng till affären och mycket häng i tv-rummet samt en fika då vi äntligen åt vårt efterlängtade bananbröd! Detta är det sunkigaste hostlet som vi hittills bott på, men att betala 20 dollar (140 kr) per natt var någonting vi inte kunde tacka nej till.

23 JANUARI- STRANDEN (PERTH)

Jag tror det är sjätte dagen i rad som det inte finns ett enda moln på himlen, att vi inte har bränt oss är ett under! Jag låg i alla fall på stranden hela dagen och stekte. Innan middagen tittade jag på film och just nu sitter jag på bibblan och skypar med William.

Att det har vart vår sista hela dag i Fremantel känns lite sorligt, detta är en väldigt mysig stad. Imorgon flyttar vi in till Perth City för att spendera våra 3 sista nätter i Australien, mitt älskade underbara Australien!

22 JANUARI- HEMBILJETT & STRANDEN (PERTH)

Direkt efter frukosten gick vi till bibblan för att boka en ny hembiljett till Sverige, dock 6 dagar tidigare än den förra. Dagarna försvinner fort här i Australien!

Precis som så många dagar tidigare hade inte himlen ett moln på sig, så vi la oss vid stranden och spenderade hela dagen där. På kvällen satt jag på bibblan tills stängning och efteråt tog jag en kvällslöpning, och det har aldrig gått så bra som idag! Tempot var högre än vanligt och sträckan längre än vanligt.

I Perth är det mellan 25-30 grader på nätterna. På vårt hostel finns det inte en enda ac. Så på kvällarna är det svårt att somna och man vaknar minst 5 gånger under nätterna av att svetten rinner. Vi har en fläkt i rummet, såklart når inte den mig på överslafen.

21 JANUARI- WILDLIFE PARK (PERTH)

En heldag på Caversham Wildlife Park där vi såg allt ifrån kängurus, koalor, ormar, fåglar, kossor, kor, hästar, lamor mm.

Här är min dag i bilder:

På kvällen upptäckte Alex att vår biljett från Phuket till Sverige inte har gått igenom, så helt plötsligt står vi utan hembiljett. Man ska aldrig ha det lätt.

VÄRLDENS BÄSTA STOREBROR- 22 ÅR!

20 JANUARI- STRANDEN (PERTH)

Vi började dagen med att handla mat och eftersom vädret var lika underbart som igår så vi la oss på stranden under några timmar. Efter middagen tog jag en springtur i kvällsmörkret, benen kändes helt okej (fick ont i benhinnorna efter min senaste löpning) och det var skönt att springa ensam på gatorna. På kvällen blev det film i tv-rummet och en natt utan Alex då hon sov kvar i receptionen och jag fick flytta in i ett 4-rum med tre killar.

19 JANUARI- STRANDEN (PERTH)

Ställde klockan på 5 imorse och skypade med m&p, så imorse tog jag en längre sovmorgon innan vi lämnade väskorna i receptionen och ”checkade ut”. Eftersom tankarna helt har vart på jobb och hemresan den senaste veckan har vi glömt att boka nytt hostel, så igår under vinprovningen fixade ägaren så att vi kunde få sova i receptionen under natten.

Det var inte ett moln på himlen och solen var varmare än någonsin, självklart spenderade vi hela dagen på stranden! När vi kom tillbaka för att handla middag på Coles hade det hunnit stänga och vi fick istället äta på Hungry Jacks. På kvällen hängde vi i tv-rummet med varsitt glas te och utanför var festen på hostlet värre än någonsin. Att somna var omöjligt förrän alla drog till krogen.

18 JANUARI- VINPROVNING (PERTH)

Hostlet hade en dag då vi fick möjligheten att åka till några av Australiens fina vingårdar för under 300-lappen , detta kunde vi såklart inte tacka nej till! Vi besökte 5 vingårdarna i Swan Vally där det bjöds på vitt-, rött-, dessertvin och rosé. På några av vingårdarna bjöds det även på olika ostar, oliver och kex!
Jag har plockat och ätit mina egna vindruvor direkt från odlingen, och dom var gudomligt goda!
På slutet av utflykten åkte vi till Margret River Choclate Factory där det bjöds på nytillverkad chockad från deras egen tillverkning väggivägg. Ni kanske kan gissa hur det såg ut när 6 backpackers fick möjlighet till gratis vin och gratis chockad? Fulla och glada tryckte vi i oss huuuur mycket choklad som helst!

På kvällen hängde vi i tv-rummet med några andra. Varje kväll är det fest här på hostlet där de både dricker och röker på, jag kan inte fatta njutningen av att supa varje kväll eller hur de har råd med detta?
Ikväll somnade jag med ett leende på läpparna, för första gången i Perth, det har vart en riktigt bra dag med nya upplevelser och glädje!

17 JANUARI- HEMBILJETTEN (PERTH)

Igår kväll kom verkligheten ikapp mig och det blev samtal till Axelsson, mamma, storebror och William för att försöka lugna nerverna. När jag la mig var det massor av tankar som rullade i huvudet.

När jag kom tillbaka efter min morgonträning satte jag mig ner för att räkna-vi klarar inte många veckor till i Australien. När Alex vaknade diskuterade vi igenom allt och kom fram till att hembiljetten skulle bokas idag, och att vi ska stanna i Thailand på vägen hem för att utnyttja pengarna till fullo!

Den 27/1 går flyget över till Thailand! När vi kommer till Sverige är hemligt men vi har bestämt att vi ska möta upp mina föräldrar + Stina och Malte där borta och vara med dem någon/några veckor. Sen väntar kyliga Sverige!!

Det var med smärta i hjärtat som jag klickade på "köp flyg", jag vill inte avsluta Australien såhär tidigt och speciellt inte med detta utgångsläget. Nu finns det ingenting vi kan göra åt pengarna, så jag får försöka se positivt eftersom vi får spendera över 1 månad i Thailand istället!

14-16 JANUARI- JOBBLETANDE (PERTH)

Tre dagar med samma innehåll, samma känsla. Dessa dagar har vi vart i både Fremontel och inne i Perth city för att söka jobb- någonting som är ett måste. Vi har ringt runt, vi har sökt på internet, vi har gått till olika jobbagenturer och lämnat ut cvn, utan resultat. I detta läge då vi bara har ca 12000 kr kvar kan vi inte vänta på ett jobb- vi behöver ett direkt.

Eftersom pengarna styr över vår resa har jag känt mig väldigt nere och ledsen dessa dagar, jag vill verkligen inte att min resa ska ta slut såhär tidigt! Nu när vi har fått avslag på avslag har vi börjat ge upp hoppet, vilket är den jobbigaste känslan.

När vi kom till Perth trodde jag att det skulle finnas ganska mycket jobb (vilket vi har hört tidigare), men det är rena motsatsen. Dessa dagar har jag gått runt med en klump i magen och gråten i halsen. Jag trodde livet skulle vara lätt i Australien och att ingenting kunde få mig att må dåligt, men detta är som sagt ett liv och jobben går det inte att styra över....

13 JANUARI- MORGONTRÄNING (PERTH)

Igår köpte jag nya löparshorts då jag enbart tog med mig mina långa löpartights hit, dessa fungerar inte riktigt här borta då det är alldeles förvarmt (lätt uträknat va?). Och planen var att inviga shortsen igår, men då kroppen bestämde sig för att göra natt redan vid 16 fick jag använda dem idag istället. Det blev en varierad löpning- och pw-träning imorse på nästan 2,5 timme! När jag kom tillbaka till hostlet var benen riktigt möra.

Idag har vi förutom imorse bara hängt på hostlet, regntunga moln har funnits på himmelen hela dagen vilket har gjort att stranden inte vart något alternativ. Jag har läst ut "fifty shades darker" och hängde i tv-rummet på kvällen!

12 JANUARI- FREMONTEL (PERTH)

Vi kom fram till vårt hostel vid 10 på morgonen. Fremontel (en ort strax utanför Perth) är litet men väldigt mysigt och påminner lite om wild west! Denna dag har vi mest gått runt för att se oss om, leta efter jobbmöjligheter och njutit av värmen.

När klockan blev 16 bestämde vi oss för en snabb PN. Vi vaknade inte förrän 16 timmar senare- klockan 08 på söndagen.

11 JANUARI- FLYGPLATSEN (MELBOURNE)

Vi checkade ut vid 10 och hängde under hela dagen inne i tv-rummet. Utomhus var det som att stå i ett torkskåp- helt otroligt varmt! När klockan blev strax över 17 tog vi flygbussen till flygplatsen där vi återigen spenderade en natt.

Det blev en jobbig natt med mycket känslor. Jag fick peppningar från fina vänner och fick mer känslor... Det hela slutade i några tårar av saknaden till familjen och vännerna, en saknad som var större än någonsin denna kväll.

Vid 06.30 hoppade vi på planet till Perth, alldeles trötta eftersom vi enbart sovit 3 timmar de senaste 48 timmarna.

10 JANUARI- STRANDEN OCH GOON-KVÄLL (MELBOURNE)

Vi hade en heldag på stranden och kom tillbaka till hostlet när kroppen var lagom bränd. Vi fick två nya roomisar idag, två killar från Piteå med världens roligaste dialekt. Samtidigt som vi träffade dem i köket träffade vi 4 andra killar från Jönköping. Killarna bestämde fest och en timme senare satt vi vid stranden och hade goon-fest. Det var en fin kväll med härliga nya vänner (Martin, Patrik, Dennis, Filip, Carl, Albin och Rafael (från Tyskland)). Kvällen avslutades med skratt på donken och vi kom inte innanför dörrarna förrän efter halv 4.

9 JANUARI- HOPP & 1 DOLLAR PIZZA (MELBOURNE)

Efter 4 nätter i en liten kall van kändes det som paradiset när jag fick sova med kudde, använda täcke och sova i en riktig säng! När frukostklockan ringde imorse ropade sängen mer än vad den någonsin gjort, men pannkakorna som hostlet bjuder på varje onsdag var även de lockande…

Eftersom himlen var mer vit än blå tog Alex och jag en promenad ner till ST. Kilda city. Vi hittade ett armband med texten ”HOPE”, där betydelsen av armbandet symboliserar vår resa så pass bra att vi köpte det direkt! Pengarna som armbandet kostade gick åt kampen mot ätstörningar (fetma, bulimi och anorexia), och det var just genom vårt arbete i 3:an om anorexia som Alex och jag började komma varandra nära och gjorde denna resa till verklighet.

När molnen fortfarande var framme tog jag mig ut på en löprunda efter havet och avslutade med styrka i en lekpark bredvid, eftersom detta var första gången jag fick på mig skor på foten sedan mitt fyllemisstag på nyår så kändes det riktigt skönt!

På kvällen gick jag, Alex, Sejal och Mark (våra nya roomisar) till 29 apartments för 1 dollar pizza! Proppmätta avslutade vi kvällen i tv-rummet.

8 JANUARI- HEJDÅ VID FLYGPLATSEN & ST. KILDA (MELBOURNE)

Efter en sista frukost och rensning av bilen åkte vi och lämnade Danne och Henke på Melbourne flygplats, eftersom de flög till Nya Zeeland idag. Det var ett jobbigt hejdå som resulterade i ett magont på vägen från flygplatsen, jag hatar verkligen hejdå och speciellt när man kommer några så nära på så kort tid. Det är extra jobbigt här borta eftersom man så ofta säger hejdå och med största sannorlikhet vet att man inte kommer träffa dem igen…

Alex och jag åkte till St. Kilda för att lämna våra väskor innan vi åkte och lämnade vanen utanför city. Det känns sådär att vara tillbaka på samma hostel som man tidigare bott på, men ändå skönt att veta stället och känna några personer- T.ex. Scott och Russell!

GREAT OCEAN ROAD- För min del var det en chansning när vi frågade Danne och Henke om de ville följa med oss. Jag hade aldrig träffat dem men hört lite om dem. Nu i efterhand ångrar jag mig inte en sekund! Det är sjukt sköna killar som sprider riktigt mycket glädje! Dessa killar har verkligen fått mig att gråta av skratt och gjort min & Alex resa till en oförglömlig resa!

7 JANUARI- GREAT OCEAN ROAD ( MELBOURNE)

Låg kvar och skrattade ett tag med gänget innan vi åkte ner till stranden för att laga frukost. Vi la oss vid stranden för några timmars stekande och tog en dusch i de allmänna duscharna utomhus, man känner sig så risig när man sover som vi har gjort och duschar så som vi gjorde idag, haha…

Vi fortsatte vår resa tillbaka mot Melbourne och kom fram till Williamstown (där vi sov första natten) vid 8-tiden på kvällen. Vi lagade sjukt goda vårrullar (som killarna bestämde eftersom det är deras sista dag i Aussie idag) och mös av solnedgången tillsammans. Eftersom denna kväll har vart varmare än de andra satte vi oss vid några bord efter stranden och spelade kort samtidigt som samtalen flödade. När vi senare på kvällen skulle lägga oss bestämde vi för att ligga som igår- alla tillsammans i vår lilla van. Dessa 2 nätter är alltså bland de första gångerna jag får riktigriktig närkontakt sedan jag kom hit, och då har vi legat med långbyxor, sovsäck, handukar och filtar eftersom nätterna i bilen är så kalla. Med ett stort leende på läpparna och skratt långt efter läggdags somnade jag, sjukt glad över att göra Great Ocean Road med dessa personer!

6 JANUARI- GREAT OCEAN ROAD, DAG 2 (MELBOURNE)

Efter en iskall natt där vi alla frös vaknade vi vid 9. Vi lagade frukost och lämnade sedan vår camping som ”inte känns bra i magen”. Denna dag reste vi vidare mot 12 apostlar (med massor av olika stopp) och åt lunch vid havet. Kvällen spenderade vi vid havet med korv till middag och kortspel inne i vanen när det började bli för kallt att sitta ute. När vi började bli trötta åkte vi in i ett husområde för att sova eftersom vi inte hittade någon av gratis campingarna.
Under de tidigare nätterna har Alex och jag sovit på ”undervåningen” och haft killarna ca 5 cm över oss på liknande sjukhusbårar hängandes från taket, inatt klämde vi alla ihop oss på nedervåningen och sov trångare men ändå skönare än vanligt! Även idag har tårarna runnit av skratt, min sköna familj!

5 JANUARI- GREAT OCEAN ROAD, DAG 1 (MELBOURNE)

Efter en natt av kyla vaknade vi klockan 10. På första dagen på vår Great Ocean Road-resa stannade vi till på riktigt fina stället, t.ex. en strand, ett vattenfall, ett utkiksställe och på Kennys där vi såg en koala.

Efter någon timme av letande efter en tillåten gratisparkering för övernattning hamnade vi 1 mil in i skogen, i en liten koala-by där det satt minst en koala i varje träd. Vi lagade köttfärssås och pasta till middag och pratade oss igenom den kalla kvällen. Precis som igår så har tårarna runnit av skratt, vi 4 har så sjukt kul och varje dag är full av skratt & glädje!

4 JANUARI- RESANS VARMASTE DAG (MELBOURNE)

Efter 12 timmars bussresa kom vi fram till Melbourne som bjöd på väder staden tidigare inte bjudit på! Alex och jag hoppade in i taxi och åkte för att hämta vår van, bilen som vi ska spendera dagar och nätter i under Great Ocean Road! Vi åt frukost på Subway och hittade genom misstag Williamstown (ett område utanför Melbourne City) där vi bestämde oss för att lägga resten av dagen.

Det har vart ca 40 grader idag, alltså inte okej! 90% av dagen spenderade jag i havet och de resterande 10% spenderade jag i skuggan. Det har vart FÖRVARMT idag, jag kan inte beskriva hur jobbigt det har vart! Verken vinden eller skuggan har vart skön….

Vid 23.40 hämtade vi Daniel och Henrik inne i Melbourne, efter ca 40 minuters försening då vi åkt fel X-antal gånger. Det var första gången jag träffade de båda, men de båda är två riktigt sköna killar så det kändes direkt bra! Denna natt sov vi på parkeringen vid stranden, otillåtet men med öppna duschar och toaletter blev beslutet ganska självklart!

3 JANUARI- UTCHECKNING (SYDNEY)

Trots att klockan är innan 12 känns det som att jag har hunnit med massor. Jag klev upp tidigare imorse för att skypa med m&p och Johanna. Efter grötfrukosten checkade vi ut, fixade skattenummer (bättre sent än aldrig) och just nu pratar jag med William. Om ungefär 8 timmar går nattbussen till Melbourne. Direkt när vi kommer fram imorgon ska vi hämta vår bil som vi har hyrt och fixa allt inför great ocean road! På kvällen kommer Danne och hans kompis, killarna som vi ska dela bilen med.

På tisdag den 8:onde kommer vi tillbaka, efter 4 nätter i bilen. Fram tills dess kommer det antagligen inte komma upp några blogginlägg.
Ha en fin helg mina läsare!

2 JANUARI- ”VI SES SNART” (SYDNEY)

För första gången sedan vi kom till Sydney gav rummet oss en sovmorgon, om det är för att halva rummet bytts ut eller att alla fortfarande är slitna från nyår vet jag ej.

Efter en timmes skypande med min prins och en grötfrukost mötte Alex och jag upp Axelsson & Emma för ett sista ”vi ses snart” innan vi 4 gick åt olika håll. Nu på kvällen har A&E åkt 3 timmar utanför Brisbane för jobb och imorgon åker vi vidare mot Melbourne. Det är sjukt att vår 1,5 vecka tillsammans har passerat! Hela Sydney-tiden har gått så läskigt fort och nu är både jul och nyår över. Jag är så glad att vi har träffa Axelsson och Emma så pass mycket som vi har gjort här, det är två riktigt fina människor!

1 JANUARI- BONDI BEACH (SYDNEY)

Vaknade av magkänslan imorse, visste att mobilen hade dött under natten och att jag nu behövde ladda den. Mobilen startade 09.58 (vi ligger 10 timmar före), precis i tid till Sveriges nyårsafton. På andra sidan jorden kunde jag glädjas åt alla där hemma som precis fick 2013!

Jag mådde som jag förtjänade imorse. Jag köpte med mig en sallad och la mig på stranden några timmar för egen kvalitetstid, detta har alltså inte hänt på 2 månader! Jag gav mig tid att reflektera över det gångna året, om Australien, min framtid och mina egna känslor.

Det är helt sjukt att det redan är 1 januari 2013! 2012 sprang iväg och lämnade många minnen. Idag har vi vart här i 2 månader, längsta tiden jag någonsin vart borta och jag har verkligen älsklat dessa månader!

31 DECEMBER- NYÅRSAFTON (SYDNEY)

När klockan blev elva hade Alex och jag tagit platser på Cremorne Point där vi hade havet, bron, operahuset och hela Sydney framför oss. Solade och badade på dagen och på kvällen när våra vänner anlände åt vi nyårsmiddagen- tacos.

Sista 10 minuterna av 2012 spenderades i en ambulans men hann såklart springa till 12-slaget. När fyrverkerierna lyste upp hela Sydney kunde jag inte hålla tillbaka tårarna, jag var så otroligt lycklig! Att få fira nyår i Sydney med så otroligt fina vänner efter en helt underbar dag får mig att fundera på jag har gjort för att förtjäna detta, denna natt är oövervinnlig!