4 JANUARI- RESANS VARMASTE DAG (MELBOURNE)

Efter 12 timmars bussresa kom vi fram till Melbourne som bjöd på väder staden tidigare inte bjudit på! Alex och jag hoppade in i taxi och åkte för att hämta vår van, bilen som vi ska spendera dagar och nätter i under Great Ocean Road! Vi åt frukost på Subway och hittade genom misstag Williamstown (ett område utanför Melbourne City) där vi bestämde oss för att lägga resten av dagen.

Det har vart ca 40 grader idag, alltså inte okej! 90% av dagen spenderade jag i havet och de resterande 10% spenderade jag i skuggan. Det har vart FÖRVARMT idag, jag kan inte beskriva hur jobbigt det har vart! Verken vinden eller skuggan har vart skön…. 

Vid 23.40 hämtade vi Daniel och Henrik inne i Melbourne, efter ca 40 minuters försening då vi åkt fel X-antal gånger. Det var första gången jag träffade de båda, men de båda är två riktigt sköna killar så det kändes direkt bra! Denna natt sov vi på parkeringen vid stranden, otillåtet men med öppna duschar och toaletter blev beslutet ganska självklart! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0