27 FEBRUARI- SJUKSTUGA & JULMYS

Vaknade genom att spy snorklumpar, därefter har dagen passerat i samma mående. Feber har blandats med kallsvettningar, näsan börjar bli torr efter alla snytningar, känns som att magen kommer få magrutor efter alla hostningar och att mitt te snart kommer ta slut. Jag har tappat all ork och vill bara bada (någonting jag har gjort 4 gånger på 3 dagar). Sen så är jag så uttråkad!

När Wille och mamma kom hit från jobbet/stan satte vi oss framför tvn och körde lite julmys i form av glögg (som jag har längtat) och Wille bjöd på ny kärlekschoklad. Det blev en mysig kväll med mina fina!

26 FEBRUARI- EN GRYM DAG MED FINA VÄNNER!

På morgonen lämnade vi Scooter på dagis innan William gick vidare till jobbet och jag hem till m&p. Vid 12 började återföreningen med mina fina vänner, denna gång kom Fia och Jasmina över!! Det kändes så naturligt att fika och ta igen det senaste, men satans så jag har saknat dem! Det blev mycket skratt, som alltid när vi umgås!

På kvällen blev det återigen återförening med fina vänner! Chips & dipp, läsk och catch up om allt som har hänt sedan oktober. Kan inte sluta le över att jag har så underbara vänner!

25 FEBRUARI- HÅLL OM MIG

Jag klev upp med William imorse för en tidig frukost innan han gick till jobbet. Jag kastade in Aussie-kläderna i tvätten och stack ut på en joggingrunda. Jag hann jogga i 15 minuter innan jag hamnade kräkandes i en snödriva, absolut inte av utmattning utan antagligen från en orolig och sönderstressad mage. Jag ställde in mina lunchplaner med Anton och la mig i badet på över timmen istället. När William slutade jobbet åkte vi och handlade och åkte sedan hem till honom för att laga mat. Jag som nu mådde ännu sämre med feber, huvudvärk, halsont och nästäppa fick inte i mig någon middag och somnade redan vid 21.00 på Williams lår. Första natten i Williams lägenhet blev inte som jag hade tänkt, det var tur att Scooter sov med oss så William slapp spendera kvällen helt ”ensam”. Men annars var kvällen väldigt mysig med fruktsallad och glass + One tree hill på tvn!

24 FEBRUARI- PROMENAD I VÅRSOLEN

Första natten i nya lägenheten, äntligen en natt i min egen säng och en natt i min finas famn, förutsättningarna för en första natt i Sverige på 115 dagar var goda. Dock vaknade både W och jag flera gånger under natten och jag fick min värsta kramp i vaden någonsin. Men när vi vaknade på morgonen och såg vårsolen skina in genom gardinen blev det jobbiga från natten glömd och glädjen över att ha många fler mornar som dessa framför oss större.

Vi åt frukost tillsammans med mamma och pappa innan William och jag tog en promenad runt Näringen – Sätra. Innan dess gick vi till Williams nya lägenhet som han flyttade till den första februari så att jag skulle få se hur han bodde! Efter promenaden åkte vi till IKEA för att köpa mys till lägenheten och åkte sedan till m&p för middag med Tobias och Elin. Nu på kvällen har jag börjat hosta mycket, antagligen från vår promenad. Att komma från 30-40 graders värme till -10 är en väldigt stor omställning.

23 FEBRUARI- BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!

Det var första gången jag klev innanför porten till mitt nya hem- Staketgatan 33, 5 trapper upp. Det kändes konstig men ändå ganska naturligt, väldigt svårt att förklara känslan då glädjen har tagit över alla andra känslor.
Jag hade bestämt skype med mamma & pappa denna morgon, bara det att jag pratade i trapphuset och väntade på rätt läge att avslöja att jag kommit hem. När de ville att jag skulle starta kameran var de deras namn på dörren de såg istället för mig, dom fattade direkt!

Frukosten var gudomlig- nybakat bröd och salami! William hämtade Scooter som mös med oss i några timmar. Vid 4 åkte vi hem till farmor och farfar för att fira farfar som fyllde år i torsdags (samma dag som vi började resa hem) där även mormor, morfar och Roland var! Överraskade alla mina ”gamla” och fick äntligen äta smörgåstårta och träffa dem!

Vid 6 kom Tobias och Elin hit. Från min sida har det bara vart tre som har vetat när jag skulle komma hem, Elin har vart en utav dem och tog hit Tobias så att jag kunde överraska honom. Vi åt tacos, chips & dipp, godis och vitlöksoliver (som jag lärde mig gilla under vinprovningen i Perth) och mös framför melodifestivalen. På kvällen fick jag ÄNTLIGEN somna i världens bästa famn som jag sovit utan i 115 nätter. Glädjen som jag känt under denna dag är obeskrivlig, jag är så otroligt glad över att äntligen få träffa mina kära!

KLOCKAN 07.00- ARLANDA!

TÅRAR, PUSSAR, KRAMAR & GLÄDJE, ÄNTLIGEN FICK JAG TRÄFFA MIN PRINS!

21-23 FEBRUARI- RESAN TILL SVERIGE (THAILAND/MALAYSIA/QATAR)

Notis: Vi var aldrig i Koh Yao, när vi lämnade Anna i Ao-nang åkte vi raka vägen till Patong i Phuket där vi spenderade våra två sista nätter med shopping. Det vi gjorde på dagarna är sanna, men platsen var ett påhitt.

21 FEBRUARI-
Vaknade denna torsdag med ett väldigt stort leende, dagen som jag väldigt länge längtat till hade äntligen kommit- vår hemresedag! Både Alex och jag bockade av våra sista måsten på köp-listan och spenderade de sista timmarna i solen vid poolen på hotellet. När klockan slog 6 åt vi vår sista glass i Thailand och satte oss på flygbussen till Phuket Airport.

Sista middagen

Mot flygbussen

Sista bilden i Thailand, mot Kuala Lumpur!

10 minuter innan vi landar i Sverige, två riktigt glada tjejer!

Torsdag den 21 klockan 23.55 lyfter det första flyget som tar oss till Malaysia, Kuala Lumpur. Flyget tar 2 timmar och vår mellanlandning går på 6 timmar.
Fredag den 22 klockan 10.10 lyfter det andra flyget som tar oss till Qatar, Doha. Flygningen går på ca 6,5 timme och vi blir sittandes i Doha 13 timmar för mellanlandning.
Lördag den 23 klockan 01.45 lyfter vårt tredje och det sista flyget som tar oss till Sverige! Vi landar alldeles nerviga och förväntansfulla klockan 06.35 på svensk mark.

Från att vi lämnar Phuket tills att vi landar på Arlanda har vi 36 timmars flygning. När vi hämtade väskorna och vandrade mot utgången på Arlanda var magen full av fjärilar!

20 FEBRUARI- STRANDEN (THAILAND/KOH YAO)

Vi tog en lite längre sovmorgon och slappade i poolen till närmare 12. På vägen ner till stranden åt vi brunch på vår billigaste restaurang hittills, 12,5 kr för phad thai! Det blev några härliga timmar på stranden där Alex passade på att åka vattenskoter, och älskade det!

När vi kom tillbaka från stranden fick jag reda på att min vän Evelina äntligen har fött sin lilla flicka, Ellie, inatt! Och av bilderna att döma så är hon sjukt söt!

På kvällen gick vi en bit bort för att äta middag och avrundade med en oljemassage! Det var sjukt skönt och efterlängtat! Även denna kväll shoppade vi på vägen tillbaka, och jag fick med mig en blå clutch och shortsdress hem. Vi tänkte avslutade kvällen på en bar, men när vi uttäcker att vägen från hotellet till barerna var låsta fick vi vända tillbaka. Men det har vart en riktigt bra dag idag, en dag jag aldrig kommer glömma!

19 FEBRUARI- MOT EN NY Ö (THAILAND/KOH YAO)

Känslorna imorse var inte roliga och när vi sa hejdå till Anna var det omöjligt att hålla tillbaka tårarna. Vid 10 kom en bil och hämtade mig och Alex för att ta oss till båten. Vi kom fram på eftermiddagen och tog ett snabbt dopp i poolen. På kvällen åt vi middag på hotellrestaurangen och shoppade, både jag och Alex kom tillbaka med varsina påsar. Denna kväll blev det en svart clutch för min del!

18 FEBRUARI- SISTA KVÄLLEN (THAILAND/AO-NANG)

Middagsbuffén var gudomlig. Vi satt där i 3 timmar och åt så att magarna stod åt alla håll. Vi avslutade kvällen med shopping där jag fick med mig 4 par hörlurar till iPhone för 33 kr styck, tre par raybam för 38 kr styck och en båtbiljett till Ko Yao, vårt nästa stopp på resan!

Det smärtar i hjärtat att detta var vår sista middag i Thailand tillsammans med Anna, vår fina Anna som vi knappt kände för 8 dagar sedan som vi nu kommit så nära. Det kommer bli ett jobbigt avsked imorgon, då hon ska besöka öar som vi redan har besökt. Nu ska vi mysa resten av kvällen och njuta av att vara tre.

18 FEBRUARI- SISTA DAGEN MED ANNA (THAILAND/AO-NANG)

Pannkaksfrukost blandat med frukter startade vår hela sista dag tillsammans. Vi la oss vid poolen vid 11 och gick inte upp förrän vid 16. Idag har Anna & jag en ny dag- nya bikinisar och nya klänningar som vi ska använda ikväll. Att detta är vår hela sista dag tillsammans känns sjukt. Så nu ska vi fira med sorg, middagsbuffé och skratt väntar oss!

17 FEBRUARI- BRA STUND I LIVET (THAILAND/AO-NANG)

Solen sken och stranden här på Ao-nang lockade. Efter någon timme då det blev olidligt varmt gick jag till poolen för lunch och häng där istället. Vid 5 tog jag min efterlängtade oljemassage, en timme för 62 kr!

På kvällen blev det middag på ett litet sämre men billigare ställe, kvällen gick åt till att shoppa. Denna kväll kom jag hem med mobilladdare, en ny bikini och ett par skor!

16 FEBRUARI- ANNA 20 ÅR, TYP! (THAILAND/AO-NANG)

Vi började denna morgon med sång, vår fina vän Anna fyller 20 år under tiden hon kommer spendera själv i Thailand och det ville vi såklart fira. En överraskning i form av ”ja må du leva”, muffins, ljus, rim och present.

Min förmiddag spenderades i poolen och avslutades med 45 minuters simning.  Alex & min present till Anna var en thailändsk matlagningskurs som vi avnjöt denna dag. Det vart en grymt bra dag där vi fick laga vårrullar, Phad thai med kyckling, stir fried chicken with cashew nuts, massaman curry med kyckling och friterad banan. Det blev en otroligt lyckad dag då vi fick laga allt från grunden och sedan avnjuta alla rätterna!

På kvällen var vi så mätta att vi inte fick i oss någon middag. Istället la vi kvällen till shopping där vi alla fick med oss minst en påse hem!

15 FEBRUARI- EN DAG AV REGN (THAILAND/AO-NANG)

Frukostbuffén och häng i rummet startade min dag då regnet vräkte ner. När solen tillslut titta fram gick vi till poolen för att spendera någon timme där innan regnet återigen vräkte ner. Vid 5 smög Anna & jag till gymmet på hotellet bredvid, efter 15 minuters löpning la min maskin såklart av och de andra var upptagna. Istället fick det bli 40 minuter simträning i poolen.

Ikväll har vi alla vart allmänt trötta, så efter ett behövligt samtal med min saknade Oslo-brud gick vi till de små stånden efter gatan och köpte varsin shake, majskolv och vårrullar. Vi avslutade kvällen med en varsin pannkaka.

14 FEBRUARI- I KÄRLEKENS TECKEN (THAILAND/AO-NANG)

Det blev en lång kärleksmiddag för oss tre som vi avslutade med en varsin efterrätt. På kvällen spelade vi kort och drack våra favorit cidrar. När klockan närmade sig 2 avslutade jag alla hjärtans dag på bästa sett, med min prins i skype.

ALLA ♥-DAG (THAILAND/AO-NANG)

Började en av mina favoritdagar i poolen för 30 minuters morgon sim. Alex och jag utförde några ärenden på morgonen och vid 14 blev vi upphämtade för att fira alla hjärtansdag på vår sätt- rida och bada med elefanter!

13 FEBRUARI- MIDDAG MED FINA VÄNNER (THAILAND/AO-NANG)

Det blev middag på små-stånden efter gatan. På kvällen blev det shopping för oss alla. Vi avslutade onsdagskvällen med en shake!

13 FEBRUARI- LIVET OCH DESS STUNDER (THAILAND/AO-NANG)

Vi byte hotell imorse och satte oss på bageriet för en frukost. Hela dagen spenderades vid poolen där Anna överraskade mig med en shake, hur fin tjej?

Innan middagen tog Anna och jag en pw på 1,5 timme efter stranden. Samtal om livet och dess fram & baksidor kom på tal. Skönt att få tala och att få höra. Jag är så tacksam för att Anna kom till oss, hon var den sista pusselbiten som behövdes för att göra denna resa awesome!

12 FEBRUARI- NÄR SOLEN GÅTT NER (THAILAND/AO-NANG)

Det blev en underbar middag följt av en oljemassage på kvällen där vi tre njöt till fullo! När kvällen blev natt somna vi tre tillsammans i en dubbelsäng, väldigt myspys!

12 FEBRUARI- RAILAY BEACH (THAILAND/AO-NANG)

Sovmorgon och frukost på ett bageri. Vi tog en long-tail boat till Railay beach där vi spenderade några timmar på stranden. När regnet kom kollade vi i olika stånd och njöt av att vara på denna fina strand!

Ps. Har laddat upp fler bilder på tidigare inlägg, ta en titt om ni är nyfikna!

MINA BÄSTA! ♥

Någonting jag har tänkt på väldigt mycket under den här resan är att njuta av varje plats man besöker och att ta vara på varje stund man har med alla människor, eftersom lyckan och platsen oftast inte varar länge.

I början på maj -12 fick jag mitt wake up call om hur kort livet egentligen är och hur viktigt det är att njuta av tiden man umgås med sina vänner. I förrgår fick jag återigen ett sådant då mammas jobbarkompis hastigt gick bort. Det som reflekterar till mig och mitt liv (förutom att jag har träffat honom) är att mannen var född samma år som mina föräldrar. I min hjärna kommer mina föräldrar alltid att kännas som 40 år och att dom kommer leva så länge jag lever. Jag har aldrig tänkt att mina föräldrar kan bli sjuka eller att de faktiskt börjar bli äldre. Så nu när jag har fått svart på vit (igen) att människor i unga åldrar går bort undrar jag varför jag inte har njutit mer av stunderna jag har haft med mina kära? För man vet aldrig när den sista gången kan komma, hur ofattbart och smärtsam den tanken än är.

11 FEBRUARI- POOLHÄNG (THAILAND/AO-NANG)

Vi åt en gudomligt god frukostbuffé och checkade sedan ut. Vi letade hotell under en timme och lyckades tillslut boka så vi har under hela vår vistelse i Aonang! Vi gick till vårt förra hotell och la oss vid poolen under resten av dagen.

Det blev en pizza-kväll och Anna lyckades få sig en beundrare där, långt ifrån lika snygg som henne men beundrare som beundrare! Efter middagen gick vi i stånd och avslutade med en varsin shake. En väldigt bra dag idag!

10 FEBRUARI- HÄNG I KRABI & ANNA L (THAILAND/AO-NANG)

Idag har vi mest hängt i Krabi och fördrivit tiden i ett shoppingcenter. En bil hämnade oss tidigare imorse och tog oss över havet för att komma dit.
Vår fina vän Anna (från the A-team) har kommit för att förgylla våra dagar i Thailand!

Vi tog en tuk tuk till Ao-nang där vi nu ska stanna åtminstone en vecka för att njuta av livet! Två blir tre och det känns så jävla bra! Vi hittade ett fint hotell och tog en härlig middag med förrätt och varmrätt. Eftersom vi alla är väldigt trötta efter allt resande blev det härlig häng på rummet ikväll!

9 JANUARI- EN DAG MED SAKNAD (THAILAND/KOH LANTA/KLONG DAO BEACH)

Känslor, tankar, tårar och samtal sammanfattar min lördag som mest spenderades framför Skype med m&p, William och Linnea. Det är tur att man har så fina intill sig som får en att må bra
På kvällen blev det middag över havet och shopping i form av en bikini! Behövligt då två av mina har blivit väldigt bleka. På kvällen bokade jag högskoleprovet och kikade efter hotell i Ao-nang, dit vi flyttar imorgon. Förändringar tror jag är bra för mig och Alex, speciellt förändringen då två blir tre, mer om det imorgon. God natt!

TANKAR OCH KÄNSLOR

Innan denna resa, när den tidiga hösten fortfarande höll mig hemma var det väldigt mycket problem med denna resa, det kom mycket tårar och jag vara nära att ge upp min dröm som jag så länge haft innan den ens hade börjat. Tillsammans med William försökte jag släppa tankarna på resan, jag ville inte gråta fler tårar och känna hur ensamheten skulle slå mig ännu hårdare- så vi pratade aldrig om resan. Vi levde i nuet och i kärleken, precis som jag ville. Samma natt som vi skulle åka till Arlanda kraschade jag ihop totalt. Floder av tårar kom, små skrik av panik och en smärta inombords som inte vela släppa. Verken mamma, pappa eller William kunde få mig lugn. När klockan blev 12 på natten satte jag mig bakom ratten, med tårar forsandes och bredvid mig hade William, han som alltid har ställt upp när jag mått dåligt, och åkte till kyrkogården. När vi kom tillbaka hade jag 1,5 timme på mig att säga hejdå till huset, sova och dra in Williams doft.

När jag kom till Australien var jag ett tomt papper som behövde fyllas, jag behövde veta hur man gör när man backpackar och jag ville att de nya människorna skulle fylla mig med nya ord och meningar. Mina känslor och tankar började jag skjuta undan redan efter att de första tårarna på flyget dit hade fallit, JAG KUNDE INTE KÄNNA LÄNGRE. Jag känner mig själv så pass väl och visste att om jag då började känna skulle inte denna resa bli lång. Men det är självklart att jag har känt enormt stor saknad och hemlängtan, det är självklart att jag har velat ligga i världens bästa famn eller sitta i en soffa med min fina familj. Men dessa känslor har jag inte satt ord på utan mest känt som magont.

De tre första veckorna som jag var borta pratade inte William och jag om saknad, han ville men fick inte för mig. Jag ville inte höra att hade mådde dåligt på grund av mig och jag ville inte behöva konfrontera mina egna känslor sådär tidigt. Varje samtal som vi har haft har vi avslutat med ”vi ses snart”, och det är precis så jag har känt, snart kommer min 2 veckors semester vara slut och då är jag hemma.

Det har funnits dagar då jag har skrivit till Sverige med bröstsmärta och andningsproblem utan att kunna sätta ord vad det berodde på. Sedan jag bokade hembiljetten och tillät mig själv att känna saknad och hemlängtan vet jag vad som gjorde så ont...

Sedan vi bokade hembiljetten och fick ett datum att längta till har tre månaders känslor exploderat för mig. Jag har svårt att sova och nästan helt tappat matlusten, magen är för full av känslor för att mat ska få plats och huvudet är fullt av drömmar för att orka känna om magen skriker efter mat. Jag har blivit mer otålig och i mina tankar finns ständigt allt som väntar där hemma med den värme och kärlek som jag inte känt på över 100 dagar.

När jag la mig inatt efter mitt kvällssamtal med William kunde jag inte somna. Känslor, tankar och smärta rullade runt runt i kroppen och oavsett försök på andra tankar gick spåren tillslut ihop. Vi började återigen prata och han fick mig att skratta, men när jag senare försökte somna igen var samma känslor, samma tankar och samma smärta där, känslor som jag känt så många dagar nu. Jag vet inte hur många meddelanden William har fått med orden ”JAG VILL HEM NUNUNU”, ”KOM HIT NU” eller ”JAG ORKAR INTE VARA HÄR LÄNGRE, JAG VILL HA DIG HÄR ANNARS MÅR JAG INTE BRA”.

Att skaffa ett hemdatum fick mig att känslomässigt explodera, må dåligt och känna mig ännu mera ensam. Jag vill och ska försöka njuta av tiden som är kvar, men just nu är det bara familjen och vännerna hemma i Gävle som lockar!

8 JANUARI- STRANDPROMENAD (THAILAND/KOH LANTA/KLONG DAO BEACH)

(Kl 14.20)

Vi tog en sovmorgon imorse och klev inte upp förrän klockan ringde vid 09.45! Vi har precis kommit tillbaka efter vår strandpromenad och satt oss på "balkongen" för att dricka gott. På vägen tillbaka på promenaden svängde vi in på mitt gamla hotell (det som jag bodde på för två år sedan med stora familjen) och vilken nostalgi! Personalen var kvar, linas och mitt rosarum såg precis likadant ut och poolen var precis lika underbar- ja vi passade på att njuta av poolen eftersom vi inte har någon egen. ;)

Hela stranden som vi bor på påminner om min tid här för två år sedan- alla platser, restauranger och hotell. Som igår när vi satt och åt såg jag en affär och sa till Alex
-vi måste gå bakom restaurangen och titta, jag tror det var där bakom jag hade mitt första spa med fiskar (fiskar som äter döda celler från fötterna). Och ja, nog var det rätt ställe!

(02.45)

Middagen tog vi inne i hamnen på en brygga över vattnet. Maten var underbar och såklart även sällskapet! Eftersom vi blev sittandes på bryggan pratandes lite för länge hann de flesta affärerna börja stänga innan vi kom dit för shopping. Vi köpte en varsin pannkaka och tog en kvällspromenad hem. Nu på kvällen har jag skypat med m&p, mormor & Roland och nattsamtal med min prins, som jag saknar er där hemma!

7 JANUARI- BBQ & MARKNAD (THAILAND/KOH LANTA/KLONG DAO BEACH)

Vi avnjöt resans mest efterlängtade middag- BBQ-kyckling och bakad potatis med vitlök (<3), vårrullar och såklart watermelon shake. Detta kunde såklart inte bli fel! Efter middagen tog vi en promenad till saladam market. När vi kom tillbaka satte vi oss på en strandbar med en varsin drink. En kväll med eldshow, tjejsnack, drink och stjärnor kunde inte bli annat än helt rätt!

7 JANUARI- STRANDPROMENAD (THAILAND/KOH LANTA/KLONG DAO BEACH)

Vi har hittat ett hotell som ligger mitt på stranden, har ett mysigt rum och som har en strandrestaurang, det här kan bli riktigt bra!
Jag har vart avis på Alex under tiden jag vart sjuk eftersom hon har kunnat träna och tagit hur många massager som helst (vilket jag inte har kunnat men velat) tur nog har inte hon gjort något av dessa vilket har gjort att det har känts mer okej för mig (haha ego) och detta är inte för min skull utan för att hon själv inte har velat. Så nu idag när jag har känt att jag är på bättringsvägen från min förkylning så jag kunde inte låta bli att ta en promenad efter stranden! Och om ett tag ska jag ta en massage, livet är typ räddat!

6 JANUARI- 35 MÅNADER AV KÄRLEK (THAILAND/KOH LANTA/LONG BEACH)

Det blev en härlig dag på våran privata strand som avslutades med pool-häng de 3 sista timmarna. På kvällen drog vi till Klong Dao Beach, stranden som ligger högst upp och som vi så gärna ville flytta till. Vi gick efter stranden från hotell till hotell, alla var nästan fullbokade tills vi tillslut hittade en hyfsat mysigt hotell som vi sa ja till.

Vi satte oss efter stranden för en middag, de senaste dagarna har jag inte känt något sug till mat så idag fick det bli en efterrätt istället.- thailändsk pannkaka. Vi avslutade kvällen på en marknad efter stora vägen!

6 JANUARI- NYTT HOTELL MEN SAMMA LÄGE (THAILAND/KOH LANTA/LONG BEACH)

Vi har precis kommit fram till ett nytt hotell men som fortfarande ligger lika öde. Efter 3 minuters promenad har hotellet en egen strand, väldigt mysig som vi nu sitter och äter lunch på. Vi har inget internet på hotellet så när nästa inlägg kommer är ännu oklart, med ikväll ska vi åka till första stranden för att leta efter ett nytt hotell. Det var även till den stranden som "stora familjen" flyttade till för två år sedan, håll era tummar för tur!

5 JANUARI- MIDDAG (THAILAND/KOH LANTA/KLONG NIN BEACH)

Min hosta idag har inte vart okej. Det har vart non stop sedan jag vaknade av en hostattack imorse. Både pinsamt och extremt jobbigt. Och min magsjuka som jag trodde jag blev av med igår vid lunch har tydligen kommit tillbaka, bra starta på Thailandsresan!

Till middagen letade vi efter ett nytt ställe, trots vår hyfsat långa promenad såg vi inte mer än 3 restauranger. Så vi tog hotellet nedanför vägen igen och bokade sedan ett hotell på en annan strand tills imorgon, här på Klong Nin Beach kan vi inte stanna! Det finns alltså inga restauranger eller stånd att se på (haha). Så imorgon vid 10 checkar vi ut och hoppar på en tuk tuk!

5 JANUARI- NY Ö (THAILAND/KOH LANTA/KLONG NIN BEACH)

Båtturen gick snabbt och efteråt tog vi bara ett hotell som erbjöd gratis tuk tuk. Vi blev lovade mycket av killen vi bokade av- någonting som var mer drömmar än verklighet. För att komma till havet & poolen behöver vi gå en bit och över en väg, det är inte långt men att han säger något som inte finns gör oss less.

När vi kommer ner till hotellet där även vi får bada kände jag direkt igen mig! 2010 var jag på detta hotell med "stora familjen". Jag tror dock att vi flyttade efter en natt då kvällarna här var väldigt lugna... Så ikväll ska vi kolla om detta har ändrats, annars blir det nog även en flytt för oss!

5 JANUARI- MOT NYA ÄVENTYR (THAILAND/ PHI PHI)

Vi har precis vaknat och ska snart checka ut, om några timmar går båten över till Koh Lanta! Innan dess ska vi äta lunch och hitta ner till båthamnen.

Någonting vi två inte kan fatta är hur jag kan ha så mycket mer vikt med mig. Min väska väger 6 kg mer än Alex väska, det är alltså stor skillnad att bära på 13 kg vs 19 kg! Någonting man kan konstatera: att backpacka med tung väska är träning!

4 JANUARI- SJUKSTUGA (THAILAND/PHI PHI)

Vi tog resans längsta sovmorgon idag- fram till 11.30! Vi gick då iväg för att köpa brunch men hann inte ens börja äta maten innan jag blev tvungen att gå hem.... Resten av den fina dagen har jag spenderat i rummet- utan ac och tv.

Nu på kvällen har vi ätit middag och gått & kollat i stånd, Phi Phi är en festö men idag orkade jag verkligen inte festa. Jag har fortfarande svag röst, snorar, nyser, hostar, ont i magen och är väldigt uppsvälld! Vi antar att jag har åkt på magsjuka...

3 JANUARI- BEACHPARTY (THAILAND/PHI PHI)

Efter middagen hade vi tillsammans med härliga samtal, cider och musik i bakgrunden det riktigt trevligt. Några svenska tjejer gick förbi och tyckte vi skulle förfesta med dem- såklart och även det blev riktigt kul!

Eftersom Phi Phi är en hyfsat liten ö där det endast finns gångvägar (finns alltså inga bilar på ön) så körde vi denna utgång barfota + att de flesta av klubbarna ligger på stranden! Vi började med att gå till reggaebaren där det var thaiboxningsmatch på hög nivå, sjuk stämning och sjuk match! Vi gick sedan ner till stranden där olika beachpartyn var i full gång! Vi drack buckets och dansade tills kroppen värkte med massvis av skönt folk, det blev en riktigt lyckad kväll med massvis av glädje!

3 JANUARI- APOR & NY Ö (THAILAND/PHI PHI)

Lyxade till sista frukosten i Karon med en frukost-dejt med William, helt plötsligt blev frukosten mycket godare och mitt sjuktillstånd blev lite bättre! Men förbättringen varade inte länge utan hela dagen har jag vart förkyld samt haft en dålig känsla i magen...

Vi checkade ut vid 9 och blev då upphämtade av en bil som tog oss till färjan över till Koh Phi Phi, en ö som vi planerar att stanna 2 nätter på. Vi hittade ett hyfsat hotell och gick för att äta lunch, efter lunchen mådde jag återigen sämre och bestämde mig för att vila ett tag. För bara 30 minuter sedan blev hotellet invaderat av 10 hungriga apor! Det var en riktig upplevelse att ha vilda apor så nära och se dem äta!

2 FEBRUARI- STRANDEN OCH SJUK (THAILAND/PHUKET/KARON BEACH)

Det blev ingen massage igår kväll, istället blev det gudomlig middag och en köpt båtbiljett till Phi Phi på söndag!

Imorse var vi helt slut när vi vaknade så efter frukosten la vi oss i sängen för att se klart på en film på tvn. På stranden hörde vi rykten om att det var 35 grader i skuggan, alltså desto varmare i solen! Jag som fortfarande är sjuk men som så gärna vill träna tog en promenad efter stranden och simmade några längder i vattnet, eftersom jag var själv gav det mig all tid att tänka och njuta.

Under middagen känner jag att illamåendet kom tillbaka och jag får springa hem från restaurangen, efter det har jag spenderat hela kvällen i sängen- fryst, mått dåligt i magen, tappat rösten, ont i halsen, hosta/snorig och ont i hela kroppen. Jag somnade riktigt tidigt och vaknade några gånger under natten...

1 FEBRUARI- STRANDEN (THAILAND/PHUKET/KARON BEACH)

Efter 4 timmars sömn var man inte sådär jättepigg när man vaknade. Eftersom vi båda brände oss igår köpte vi solstolar med parasoll som vi legat under hela dagen. Det har blåst mer än vanligt och molnen har tagit upp mycket av solens plats. Jag har även gått och blivit sjuk sedan flyget- tappat rösten, hostar och har ont i halsen, så jag gick hem redan vid 3 för att vila och försöka få upp mer bilder på bloggen.

Jag är väldigt sugen på en massage men får se om det blir av ikväll, vi har inga direkta middagsplaner men jag tror vi tar någonting här i Karon och har en chill-kväll. Jag har redan bestämt vad jag ska äta till middag- kommer jag någonsin få nog av thailamat?

31 JANUARI- STRANDEN & PATONG (THAILAND/PHUKET/KARON BEACH/PATONG)

Det blev återigen en härlig dag på stranden där större delen spenderades på badmadrassen. Strax innan vi skulle gå tillbaka till rummet börjar jag prata med två svenska killar, vi bestämmer att vi ska träffas någon timme senare för middag och kanske ta några drinkar. Sagt och gjort, vi träffades klockan 7 på vårt hotell och presenterade oss (vi hade alltså ingen aning vad killarna heter eller vart de kommer från) men detta blev riktigt lyckat då Andreas och Håkan var två riktigt härliga killar på 30+ (yes, vi har börjat hänga med äldre).
Efter middagen gick vi till deras rum för förfest, jag fick min första och sista Gin & Tonic fylla och vi hade det väldigt roligt! Vid 12 tog Alex, jag och Håkan en tuk tuk in till Patong för att testa på deras sjuka uteliv! Jag utelämnar detaljer men hela Bangla Road är något helt annat från vad vi är vana vid, man måste uppleva det själv!
Vi tog en tuk tuk tillbaka och jag hamnade inte i sängen förrän närmare 05.30, sjukt glad efter en riktigt bra kväll och glad över att ha ätit middag med helt okända människor som visade sig vara grymma!