8 JANUARI- STRANDPROMENAD (THAILAND/KOH LANTA/KLONG DAO BEACH)

(Kl 14.20)

Vi tog en sovmorgon imorse och klev inte upp förrän klockan ringde vid 09.45! Vi har precis kommit tillbaka efter vår strandpromenad och satt oss på "balkongen" för att dricka gott. På vägen tillbaka på promenaden svängde vi in på mitt gamla hotell (det som jag bodde på för två år sedan med stora familjen) och vilken nostalgi! Personalen var kvar, linas och mitt rosarum såg precis likadant ut och poolen var precis lika underbar- ja vi passade på att njuta av poolen eftersom vi inte har någon egen. ;)

Hela stranden som vi bor på påminner om min tid här för två år sedan- alla platser, restauranger och hotell. Som igår när vi satt och åt såg jag en affär och sa till Alex
-vi måste gå bakom restaurangen och titta, jag tror det var där bakom jag hade mitt första spa med fiskar (fiskar som äter döda celler från fötterna). Och ja, nog var det rätt ställe!


(02.45)

Middagen tog vi inne i hamnen på en brygga över vattnet. Maten var underbar och såklart även sällskapet! Eftersom vi blev sittandes på bryggan pratandes lite för länge hann de flesta affärerna börja stänga innan vi kom dit för shopping. Vi köpte en varsin pannkaka och tog en kvällspromenad hem. Nu på kvällen har jag skypat med m&p, mormor & Roland och nattsamtal med min prins, som jag saknar er där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0