S.E.M.E.S.T.E.R

När jag slutade klockan 16 var det ett stort leende på läpparna. ÄNTLIGEN SEMESTER! M&p hämtade mig från jobbet och tillsammans åkte vi till mitt Max för att köpa med mat hem. Vi körde på en traditionell "kvällen innan resa" med köpmat, packa, viktiga papper, mormor kommer förbi för att krama hejdå och denna kväll även Brynäsmatch. Vid 22 blev jag avsläppt hos William där vi spenderade natten. Just nu sitter han och jag på tåget ner mot Arlanda!! M, p, Tobias och Elin har tagit bilen ner. Jag är så taggad och glaaaaaad! Fy fan va grymt, ännu en dröm som går i uppfyllelse!!

22 OKTOBER

Ställde klockan och planerade en pw följt av lång frukost. Vaknar, försovit mig, stressar sönder och kommer svettig och 1 minut i tid till läkaren. Blir knäckt på axlarna och utstretchad i nacken (har ont sedan krocken i juni). Kommer hem- fortsätter stressa med att packa väskan mm. Klockan 14-22 befann jag mig på hemtjänsten, och för första gången fick jag och Bettan gå dubbelturerna! Kommer till William efteråt som överraskar med kvällsfika, man kan riktigt säga att dagen slutade bättre än den börjat!

21 OKTOBER

Vi kramade Hanna hejdå tidigt imorse eftersom hon skulle till skolan. Johanna och jag stannade kvar tills klockan närmade sig 13.30 och åkte sedan in till stan. Just nu sitter vi på tåget och har ca 2,5 av våra 5 timmar kvar. Helgen har gått alldeles för fort. Men den har vart otroligt bra och rolig, Gud vilka bra vänner jag har!

20 OKTOBER

En lång sovmorgon och häng i sängen hela förmiddagen. Vi tog en promenad i solen och passade på att handla under vägen. När vi kom tillbaka tittade vi på film och mös resten av kvällen vid matbordet. Kycklingpasta och senare på kvällen chokladfondue. Underbar söndag med underbara vänner, vad mer kan man önska?

19 OKTOBER

Sovmorgon, lång frukost och sedan in till stan för shopping/lunch/systemet. En solig dag i kalla Umeå.

När vi kom hem lagade vi middag, tog fram vinet och slirade om till partykläderna. Det blev vår första ensamma vinkväll tillsammans med musik, dans, gott på bordet och såntdär härligt snack som bara vänner som känt varann sedan barnsben kan prata! Vi tog bussen till en klubb som heter Lokal. Men efter att ha stått i kö i över 20 minuter struntade vi i dansen och köpte världens godaste kebab istället. Vi passade på att träffa några av Hannas klasskompisar innan vi tog bussen hem till Hanna igen!

18 OKTOBER

Vi kom fram till Umeå strax efter 20, och på perrongen står Hanna och väntar på oss! Det var mörkt och förjävla kallt. När vi kom hem till Hanna var fötterna smått sönderfrusna, jag har helt glömt bort hur hemsk kyla kan vara?! Men annars är allt väldigt bra! Vi lagade tacos, drack vin och pratade bort denna fredagskväll.  Anna-Hanna-Johanna, äntligen återförenade!

Denna lediga fredag började på ett perfekt sätt- frukostbuffé på Lido med en saknad Linnéa! Två timmars frukost hann vi med innan jobbet ringer och frågar om jag glömt lämna in bilnyckeln. Självklart. En fredag eftermiddag på jobbet är bilen viktigare än någonsin, så jag blev tvungen att ta mitt och cykla dit. Kom hem, sjukt stressad, och packade väskan. Just nu sitter vi på tåget upp mot kylan!

17 OKTOBER

Att vara sådär riktigt trött att man är villig att ställa in dagens planer när alarmet ringer visar hur resten av dagen kommet vara- gäspig. Men självklart kan man inte göra det. Min pensionärer väntade och jag hade ett pass 07-16 bokat. Middagen med Linnea blev framskjuten tills imorgon så William och jag åkte hem till mig för tacos och brynäsmatchen med mamma. Avslutade kvällen med överskottsenergi och var sådär dryg på William, men efter många om och men kunde jag tillslut somna. Älskade säng <3

16 OKTOBER

Vid 11 gick William och jag hem till farmor & farfar för frukost med dom och faster Marita. En riktigt bra start på dagen! Just nu ligger jag i massagestolen på jobbet under min rast och har det skönt, 13-22 och sedan hem till William!

15 OKTOBER

Jobbade 07-16 på hemtjänsten och hade en såndär känslomässigt tung dag. Tobias hämtade upp mig efter jobbet och tillsammans åkte vi till morfar där även mormor och farfar var! Mormor och jag hjälpte morfar att äta innan vi åkte hem till mormor för middag och kaffe framför tvn. Just nu myser mamma och jag framför brynäsmatchen med gurka och dip, perfekt kväll som blir ännu bättre vid 22 då William kommer!

Morfar och mormor <3

14 OKTOBER

Första tanken när klockan ringde 06.08 "va faaaan är det som låter???" Sen ba "just ja, det är måndag och jobb väntar :)))))". Och där befann jag mig mellan 07-16. Direkt från jobbet åkte jag till fjärran för ett svettigt medelpass. På kvällen träffade jag tjejerna för en fika. Vi pratade om det senaste och skrattade oss igenom 2 timmar!

+ natta bakom kameran!

13 OKTOBER

Vaknade upp till strålande sol och klarblå himmel. William och jag åkte till hemlingby för milen och grillning, så mysigt! På kvällen jobbade jag på Max, 16-22 och när jag kom hem var jag såååå slut!

12 OKTOBER

Strax innan 8 rullade bilen upp mot Sundsvall. Williams systers dotterdotter Edit döptes i en otroligt fin kyrka i Stöde. Efteråt bjöds det på mängder av olika & goda tårtor!

Efter dopet hann William och jag med en snabb sväng på stan innan Williams storasyster Sara hämtade oss. Kaffe och samtal i hennes nya lägenhet följt av middag på en supergod thairestaurang. Vi tog tåget tillbaka till Gävle vid 19.30 och hängde då med mamma, pappa, faster Marita och Uffe! Jag hann somna innan filmen ens hunnit starta, men vad gör det efter en toppendag i Sundsvall!

11 OKTOBER

Trots att det är min tredje jobbdag denna vecka så är det så grymt skönt med fredag! Fredagar är lätt veckans skönaste dag, hela helgen orörd och glädjen som fyller hela kroppen. Verkligen en perfekt dag. Och denna fredag spenderade jag på Max, ett pass på 10-19 (som blev 19.30). Jag kom hem till ett dukat tacogratängsbord och hade en "pyssla om mig själv-kväll" genom att måla naglarna och noppa ögonbrynen. Pappa och jag spenderade kvällen framför tvn med fotbollen på!

8-10 OKTOBER

Tisdag: Låg hemma hela dagen tills klockan närmade sig 17, då jag åkte till fjärran för ett medelpass. På kvällen kom Tobias & Elin förbi på kaffe och brynäsmatchen!

Onsdag: Såg några avsnitt av L-word innan jag åkte till hemtjänsten för ett 14-22 pass. En onsdagskväll i Williams armar var perfekt.

Torsdag: Mamma lämnade frukost på morgonen som Wille och jag, tillsammans med tända ljus, njöt av innan jag åkte iväg på jobb 7-15.15 på hemtjänsten. Klockan 16 började "mamma & dotterkvällen" med ros-spa innehållande fotbad, rygg- & nackmassage, ansiktsmassage, ansiktspeeling och ansiktsmask på Aroma institutet! Vi tog en snabb sväng på stan och valde varsin favoritmiddag. Tobias & Elin kom förbi på kvällen för att se brynäsmatchen, och efter 22 kom även William från sitt jobb!

7 OKTOBER

Jag hann med en snabb sväng på stan innan Johanna hämtade upp mig. Hur mysigt är det inte att köpa bebiskläder? Vi åkte till Evelinas nya lägenhet för en lunch och mys med Ellie, snart 8 månader. Så galet söt med världens härligaste kinder!

På kvällen körde jag och mamma cirkelfys, min jobbigaste timme på Friskis någonsin. Fy fan alltså.

6 OKTOBER

Vid lunch tog m, p, jag och William en sväng till morfar och på kvällen kom Tobias och Elin hit på middag.
Denna söndagskväll avslutades utan söndagsångest, med godis i sängen framför en film, toppat med världens bästa armar runt mig. Bra söndag!

26/5-11, en nybliven 18åring och en med nytaget körkort. Lycka

5 OKTOBER

Tacobuffe och Brynäs första hemmaseger för säsongen + världens bästa pojkvän. En perfekt lördag om ni frågar mig!

Imorgon har William & jag haft 3,5 år av kärlek. Så för att fira oss två lite extra tänkte vi äta middag och titta på Brynäs - Luleå på Läkerol ikväll. Vi ska snart börja fixa oss för att åka dit. Detta kommer bli så himla bra! <3

TJEJKVÄLL

Fredagsmys med världens bästa tjejer. Hip hip hora, 10 orsaker att hata dig, massa gott och tjejsnack. När tjejer hade åkt hem låg världens bästa i sängen, jag är lyckligt lottad!

4 OKTOBER

Igår när jag vaknade kände jag mig något bättre, men var hemma även denna dag från jobbet. Och det finns nog inget tråkigare än att ligga hemma helt själv och vänta. Vid 6 kom William, Tobias och Elin hit. Vi gjorde hemlagade pizzor och kollade på brynäsmatchen, perfekt kväll!

Idag har jag jobbat mellan 07-16. William har precis åkt efter en mysig middag för bara oss två. Min kärlek.

Självklarhet på kanelbullens dag

2 OKTOBER

Nu har jag snart vart förkyld i 1,5 vecka. Och igår jobbade jag på MAX, vilket betyder 8 timmars konstant prat. Så imorse när jag vaknade var rösten borta och förkylningen värre än tidigare. Jag hade alltså inte så mycket mer val än att ringa och sjukanmäla mig- skräcken skulle vara att smitta pensionärerna.
Så idag har jag legat inne hela dagen. Ganska skönt efter att ha jobbat 6 dagar/veckan på slutet. Familjen kom nyss hem från en kaffe hos Tobias och Elin där Linn också var. Just nu- Bonde söker fru och snart kommer William!

DRÖMMAR MEN INGEN FÖRÄNDRING

I vanliga fall brukar jag skriva om mina dagar, så att jag senare kan gå tillbaka och se vad jag gjorde & hur jag mådde. Förra veckan hade jag en riktigt usel vecka. Jag jobbade och kände mig nere. Framtiden låg (ligger än idag) långt bort och jag kommer inte kunna göra det jag vill göra.
När jag jobbade för ett år sedan hade jag en resa att längta till. Detta gjorde såklart det mer "värdigt" att jobba- jag behövde alla pengar jag kunde tjäna ihop. När jag jobbar idag har jag ingenting att längta till, ingenting som jag kan drömma mig bort till när det blir förmycket.

När jag kom hem från Australien trodde jag med all säkerhet att jag skulle ha en annan långresa inbokad vid denna tidpunkt. Idag har jag drömmar, pengar men ingen att resa med. Mina vänner har antingen börjat plugga eller flyttat hemifrån. Jag har hamnat i en kris i livet där jag står och trampar på samma jävla ställe. Jag vill inte jobba- eftersom  jag inte har någonting att jobba för men jag måste jobba eftersom jag inte bara kan sitta hemma hela dagarna. Jag vill inte stanna i ett snöigt Gävle hela vintern, jag måste komma bort. MÅSTE HA NÅGONTING ATT LÄNGTA TILL.