24 SEPTEMBER

Idag och imorgon går mitt och Williams schema ihop perfekt- vi båda börjar 14 och slutar 22. Detta har aldrig hänt förr. Så för att fira lite extra imorse tog vi en sovmorgon och lång brunch framför tvn.

Inatt bli vi tre som sover i sängen, så mysigt!

23 SEPTEMBER

Det gick långsamt att jobba igår, som vanligt när man är serveringsvärd... Men det var skönt med några extra timmar på Max. När jag kom hem hade jag myskväll med mamma och pappa- och hör & häpna- jag gjorde korsord för första gången på evigheter! Japp, en sån lugn söndag hade jag!

Idag har jag jobbat mellan 7-16 på hemtjänsten. Och denna vecka är jag på demens, där jag trivs bäst! Och att vakna pigg en måndag hör inte till vanligheterna, detta tackar jag stugan för! Direkt efter jobbet gick mamma & jag till Friskis. Ett svettigt cirkelfys hade vi framför oss, och när vi gick ner för trappen vek sig benen av utmattning och en början på träningsvärk?!? Just nu sitter vi nöjda med en nybakad äppelpaj med träningsvärken som kommer krypandes. En perfekt kväll kommer bli ännu bättre om ett tag- då William slutar jobba!

20-22 SEPTEMBER

Fredag: Jag, mamma, pappa, Tobias, Elin och katterna kom upp till stugan strax efter klockan 18. Vi satte på grillen och lät katterna springa lösa. Hela kvällen hade vi mys med god mat, idol och kortspel.

Lördag: Klarblå himmel och värme som gjorde att man kunde bära shorts, perfekt! Efter kaffe i solen och frukost utomhus hämtade jag upp William på tåg stationen. Och idag hann vi göra mycket! Ta upp båda båtarna, mamma & Elin plockade svamp, vi hann fälla ett träd, Wille fiskade, äta tre gånger, bastubada i 16 graders vatten och på kvällen spelade vi spel.

Idag: Morgonkaffe utomhus och frukost på inglasningen. Mer än så hann vi inte innan MAX ringde och frågade om jag kunde jobba eftermiddag. SÅ strax efter 11 åkte Tobias, Elin, jag och William hem efter en toppenhelg i stugan med hela familjen. Helger som denna är guld värd!

19-20 SEPTEMBER

Torsdag: Började torsdagen med gym. Strax efter åkte jag hem till farmor och farfar för en mysig fika. Vidare till Brynäs för ett pass på 16.30-21.30, men eftersom det var mitt jobbigaste pass någonsin kunde jag inte sluta förrän 21.50, så grymt stressigt! Jag avslutade iallafall kvällen på ett perfekt sätt- i famnen på William!

Idag: Nu har jag precis kommit hem från ett 7-16 pass på hemtjänsten. Om bara några minuter ska familjen åka till stugan för en helhelg i Ockelbo!

18 SEPTEMBER

En ledig onsdag som har spenderats framför datan. Min börjar bli gammal och seg, så jag försöker föra över alla bilder till en hårddisk, men med över 20000 bilder kommer detta ta ett tag... Strax efter 14 kom William hit, min finafina älskling. Vid 16.30 körde mamma, jag och Ulla ett tungt och svettigt spinningpass, alltså det är galet va man svettas! När vi kom hem hade William börjat med maten <3

För ett litet tag sedan ringde Anna. Dagens bästa överraskning! Ni som har läst bloggen ett tag minns kanske Anna, vi träffade henne på Airlie Beach i Australien, firade jul i Sydney och bodde sedan 1 vecka tillsammans i Thailand. Fina Anna, som jag har saknat henne! Och saknar the A-team (Alex, Anna, Anna & Annie). Och jag som är så himla osäker över min framtid, iallafall vad som händer ett år framöver, fick en extra längtan utomlands när vi pratade. Så alldeles nyss gjorde jag det stora misstaget att gå igenom min underbara tid i Australien. Så just nu är min längtan efter en långresa större än någonsin.

15-17 SEPTEMBER

Söndag: William & jag tog en lång frukost med m&p. När klockan närmade sig 14 åkte jag till Brynäs för ett kvällspass på hemtjänsten, 14-21.30.

Måndag: Sov jag ens inatt? Isåfall var det runt 2 timmar, för den större delen av natten tittade jag mest upp i taket. Vilket är så sjukt irriterande. Men jag kan gissa vad det berodde på... När klockan ringde vid 6 var jag tokslut. Min första tidiga morgon sedan Korsnäs, men ett pass på 7-16 på hemtjänsten väntade. Efter jobbet åkte jag, mamma, Ulla och Stina till fjärran, ett medelpass väntade och efteråt var jag så skönt slut. På kvällen hämtade Wille och Wille upp mig, en myskväll hos William var ett perfekt avslut på måndagen!

Tisdag: Jobb på hemtjänsten mellan 07-16. På kvällen kom Tobias och Elin hit på middag och för att se Brynäsmatchen, som vi inte hade! Irritationen där. När m&p kom hem från matchen tittade vi på katter på youtube, finns det något bättre eller?  haha.

14 SEPTEMBER

Vid 19 kom Sanna L och jag hem till Lundvall där "hejdå-festen" var i full gång. Nu på torsdag åker han till Thailand för att jobba som dykinstruktör och blir borta i ca 5 månader, om jag är avis? Kvällen var så bra som en festkväll borde vara, med några nya ansikten. Samtal, skratt, shottar och allt annat som är sådär härligt bra!

13-14 SEPTEMBER

En solig fredag. Efter att William hade vaknat från sitt nattpass åkte vi till stugan. Där väntade en ljusblå himmel utan vind. William tog sig ut på en fisketur och jag satte mig med en kaffe framför tvn när mörkret kom. Vi avslutade kvällen med ost & kex!

Imorse sov vi ut. Vi hann mysa en sväng i solen tills klockan blev tillräckligt mycket. Bästabästa stugan!

9-12 SEPTEMBER

Måndag: William & jag tog en lång sovmorgon, och började veckan med mys. Strax innan tre cyklade jag till morfar där mormor också var. Vi tog en glass i solen och hade det allmänt bra. På kvällen åt vi gott och firade mamma & pappas 13åriga bröllopsdag! Vid 20 träffades jag och William på hans jobb, 1,5 timme på gymmet innan hans nattjobb började.

Tisdag: Jag tog en kort sväng på stan där jag köpte ett nytt allkort på friskis, nu ska sommar- och semesterfettet bort! Köpte även två nya träningslinnen. På kvällen gick jag, mamma, pappa och mammas kompisar på ett spinningspass, shit va jag svettades!

Onsdag: William kom hit efter sitt jobbnatt, så under tiden han sov tog jag en pw i solskenet på 7 km samt fixade en brunch tills han vaknade. Vid 16 var min semester slut och ett 6 timmarspass på Max väntade! Måste dock säga att det var skönt att vara tillbaka i jobb.

Torsdag: Ställde klockan imorse och gick till gymmet, så skönt! Vid 13.30 befann jag mig på Brynäs för ett 8,5 timmars pass på hemtjänsten, och lyckan jag kände över att vara tillbaka. Den var obeskrivlig!

8 SEPTEMBER

Som jag har skrivit tidigare så kom vi innanför dörrarna runt 08.30 på morgonen. Jag vaknar någon timme senare av en blöt hundpuss och en stor Scooter som ville mysa. Men för mig är det en perfekt morgon, mys med William och Scooter.

Trots den 8 september så var det sommarvärme i Gävle. Jag tog en härlig promenad på över milen runt Åkermans kulle. På kvällen kom Tobias och Elin hit, tacokväll och familjemys fick avsluta min söndag!

MALLORCA DAG 8 (7 SEPTEMBER)

Vi hade vår sista dag i Mallroca och njöt som bara den! Vi hade inte riktigt solen på vår sida men det spelade ingen roll efter en toppen vecka! Vi provade på paella som middag innan vi tog bussen till flygplatsen vid 21 på kvällen. Väl på flygplatsen får vi reda på att flyget blir lite sent... Lite blir till mycket sent, närmare bestämt 3 timmar. Vilket resulterar i att vi missar vårt tåg från Arlanda och blir sittandes där i 2,5 timme, sååå kul! Men ersättningen på 18 euro var var inte fy skam.

MALLORCA DAG 7 (6 SEPTEMBER)

Idag låg vi på stranden en sista gång. Det var en dag utan moln, min rosa bikini fick vara på och oljan glänste på våra kroppar. När magarna började kurra gick vi som vanligt tillbaka till hotellet för en lunch och valde sedan att ligga kvar tills klockan blev efter 5. Efter middagen satte vi oss vid poolen, drack kaffe, spelade kort och njöt av sista kvällen!

MALLORCA SOLNEDGÅNG (5 SEPTEMBER)

MALLORCA DAG 6 (5 SEPTEMBER)

Idag tog vi en heldag vid poolen! Jag tror många kan ha uppfatta oss två som ny kära, eller hur man säger haha! När vi låg och sola höll vi hand, varje gång någon skulle resa sig så pussades vi, vi badade tillsammans, kramades i poolen, hämtade saker åt varandra. Ni kanske fattar? Vi satt ihop, men det var så mysigt!

Innan middagen gick vi till stranden för att knäppa några eller många (beroende på vem av oss du frågar) bilder på solnedgången! (inlägget över) Efter middagen gick vi tillbaka till stranden, köpte en bucket sangria och satte oss. Det var så mysigt att sitta där i den svaga belysningen, med personen man älskar och se ut över havet och den svagt upplysta staden! Där satt vi i timmar och hade det så underbart bra!

MALLORCA DAG 5 (4 SEPTEMBER)

Vi började dagen med några timmar på stranden. Vi turades om att ligga på stranden och guppa på den gula madrassen. När magarna började kurra gick vi tillbaka till hotellet för lunch och några timmar slappandes vid poolen.

På kvällen tog vi bussen in till Palma. Vi kollade på kläder, gick runt i staden och åt en middag på en mysig innergård. Vi gick genom stan tillbaka till hotellet där vi först satte oss vid poolen och sedan gick upp på rummet. Så bra dag!

MALLORCA DAG 4 (3 SEPTEMBER)

Idag hade vi en heldag på badlandet i närheten av vårt hotell. Aqualand El Arenal, och gud va vi har skrattat! Det fanns 11 stora åkattraktioner med några mindre rutschkanor bredvid. Om någon av er läsare åker till Mallroca är detta badland ett hett tips, för gud va kul vi hade!!

Vi tog en promenad tillbaka till hotellet och kastade oss i poolen direkt! Där blev vi liggandes ett tag innan vi gick upp på rummet, fixade oss och knäppte några kort under solnedgången från vår balkongen, ser ni vilket utsikt vi hade?! Vi fortsatte ner till poolen för att knäppa några till innan vi tillslut gick till middagen. Kvällen spenderade vi vid poolen med kaffe och drinkar!

MALLORCA DAG 3 (2 SEPTEMBER)

På morgonen plockade vi på oss handdukar och den gula madrassen för en förmiddag på stranden! Trots att jag mer är en pool-tjej än en havet-tjej så fanns det ingenting att klaga på. Solen sken, vattnet svalkade och jag hade min kärlek bredvid mig! När magarna började kurra gick vi tillbaka till hotellet för en lunch och en eftermiddag vid poolen. Som vanligt tog vi med oss några drinkar upp till rummet som vi avnjöt medan vi gjorde oss klara för kvällen, perfekt!

Efter middagen satte vi oss vid poolen. Drack kaffe, pratade om livet och plockade med oss några färgglada drinkar upp på rummet när baren stängde. Vi blev sittandes på balkongen till sent på natten med en kortlek och skrattanfall som sysselsättning. Gud va jag är lycklig och kär, nästan löjligt kär efter snart 3,5 år tillsammans!

MALLORCA DAG 2 (1 SEPTEMBER)

Att vakna upp till blå himmel och +30 grader utanför dörren den första september är lång ifrån fel, gud va man mös lite extra vid tanken! Idag valde vi att ligga hela dagen vid poolen. Vi passade även på att köpa en luftmadrass som kom till stor användning genom hela resan. Efter en pn och dusch satte vi oss på balkongen för kort, drinkar och pussar vid solnedgången, k.ä.r.l.e.k.
Efter middagen och den obligatoriska "kaffe-vid-poolen-efter-mat" tog vi en sväng ner till stan. Vi fortsatte titta på smycken och kläder samt tog strandvägen tillbaka till hotellet!

MALLORCA DAG 1 (31 AUGUSTI)

Strax efter tre på morgonen gick vårt tåg till Arlanda. Vi båda satt med ett stort leende på läpparna och tjatade över hur lycklig vi var, vad är bättre än längtan och väntan på någonting så fint som en kärleksresa? Vi började vår semester klockan 05.30 genom att öppna den första kalla på arlanda, jag en cider och William en öl.

Vi kom fram till vårt hotell, Torre Azul, innan klockan hunnit slå tolv, perfekt eftersom vi fick hela denna dag till solning! William och jag hämtade vår första sangria (en av väldigt många) för veckan och njöt av blå himmel, poolen i bakgrunden och vårt blå band på armen som betydde all inclusive. Vi tog semesterns första dopp och gick sedan till lunchbuffen. Resten av dagen varvade vi i solen och i poolen, med en drink eller en bok i handen!

Vi fick antagligen hotellets bästa rum! På våning 12 av 12, med utsikt över både havet och solnedgången! Så nästan varje dag, innan middagen satt vi två där. På balkongen med kort, musik, drinkar, havet och solnedgången framför oss, hur underbart?

Efter middagen tog vi den korta promenaden ner till "staden". Vi tittade i butiker, njöt av en varm sommarkväll, köpte en varsin kall som vi drack intill havet innan vi tog en promenad efter den. En otroligt mysig och fin första dag i Mallroca!

8 SEPTEMBER

Hej hopp allihop!
Imorse vid 08.30 klev vi innanför dörrarna till Williams lägenhet. Vi har haft en underbar vecka med samtal, skratt, kärlek, sol och bad. Denna vecka har vart så speciell (min första kärleksresa ju), den har verkligen skiljt sig från mina tidigare resor, vilket är jätteroligt med en helt ny upplevelse! Vi har lyckats knäppa omkring 700 bilder (!!) som jag tänkte lägga upp i olika inlägg, dag för dag. Det kommer bli underbart att få gå igenom alla dagar igen, gud va jag är lycklig!