31 OKTOBER

Jag hade en väldigt känslosam kväll igår med tårar som aldrig tog slut, att säga "vi ses snart" är värre än vad jag hade förväntat mig!
Just nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att få stiga på flyget som går om 30 minuter. Mamma, pappa, tobias, William och Sören åkte med oss till flygplatsen för att ge oss de sista kramarna och få dom sista minuterna tillsammans. Efter 1000 pussar såg jag familjens + Williams rygg försvinna bakom en pelare, något verkligare blev denna resa men långt ifrån fattbar.
Men nu är jag alltså påväg, 2,5 års slit senare får jag uppleva mina dröm som jag så länge haft. Jag kan inte annat än att njuta, längta och glädjas åt det jag har framför mig- mitt livs äventyr!

30 OKTOBER

Så här dagen innan vet jag inte hur jag känner eller tycker, jag vet inte hur jag borde känna eller tycka heller för den delen. Att jag ska ha "vi ses snart-middag" med familjen känns bara overkligt, att jag ska sätta mig i bilen till Arlanda om ca 10 timmar förstår jag inte heller....
Hela denna dag har spenderats i hemmet med William, ett hem som jag inte kommer att komma tillbaka till... Vi har tagit en mysmorgon, William har bjudit på lunch och vi kopplade av i BDB en sista gång. Allt jag gör blir till sista gången i detta hus! :(

Väskan har iallafall blivit färidpackad idag och alla viktiga papper har skrivits ut, nu är det inte lång kvar! Resten av kvällen kommer jag spendera och njuta med min familj + katterna. Jag skriver senare inatt!

29 OKTOBER

En måndag full av känslor och tårar. En måndag av fina vänner, familjemedlemmar och "sista" av många saker.

W & jag vaknade upp till en vit mark och snö som fortfarande föll. Vi tog tillfället i akt för julmys eftersom vi inte kommer få göra det när julen på riktigt är här. Tillsammans med julmusik, tända ljus och snö utanför fönstret kom julstämningen! Jag är så glad som har William!

Två av mina närmsta vänner, Linnéa och Sofia, kom förbi för att göra julstämning ännu större med pepparkakor och julmust. När samtalet på över två timmar började närma sig slutet och verkligheten gjorde sig påtaglig kom tårarna. Från och med torsdag kommer vi tre, egentligen oskiljaktiga vänner, att bo i tre olika länder... Efter kramar, tårar och "det kommer gå snabbt, vi ses snart, jag älskar er, vi hörs på skype, ni är bäst" så fick jag se mina älsklingar hoppa in i bilen och åka iväg!

Tre vänner fulla i tårar <3

Strax efter 2 var jag hemma hos Martina för en välbehövlig klippning, även där blev det "vi ses snart, ha det så jävla bra min fina vän" och kram. Min fina Martina som räddade mig på baldagen då hon fixade mitt hår, kärlek!

På kvällen hämtade jag upp William. Vid 7 kom JoHanna förbi, kramar och samtal med dem innan jag fick se deras ryggar lämna huset...

Mona, Stefan & Adam kom förbi vid 9, det blev fika och lite berättelser om min resa. Det känns konstigt att önska släkten God Jul nu eftersom min släkt annars träffas väldigt mycket vid jul, dock utan mig iår!

28 OKTOBER

Samtidigt som jag åkte till Bomhus för att lämna tillbaka mormors bil släppte jag av William på hans jobb. M&p hämtade upp mig och vi tog en sväng till morfar för att ge honom en sista kram innan jag åker, en känslosam stund då min morfar är så jävla bra!

På eftermiddagen åkte jag och mamma till Owes och till Valbo, väl här hemma svängde T&E förbi med fina nyheter! På kvällen kom William hit, jag fick äta tacos för sista gången och fortsätta packa ihop allt som behövs packas.

27 OKTOBER

Sanna fyller 19 och jag hade min sista utgång i Gävle på länge, då kan det inte bli annat än bäst!
Middag, drinkar, lekar, dansar, kramar och bilda hög = världens bästa förfest!
Bra stömning på krogen, bra folk, kramar= världens bästa slick!

Jag hade min bästa utgång någonsin! Alla var på topp, förfesten var sjuk bra, vännerna lika så! Att veta att detta var sista kvällen med mina fina vänner på länge gjorde detta till en speciell och känslosam kväll.
Det är sjukt hur mycket jag kommer sakna alla här! Jag älskar mina vänner! ♥

27 OKTOBER

När Williams klocka ringde tidigt på lördagsmorgonen fanns det ingen möjlighet att stanna kvar, det var bara att klä på sig tjocka kläder och sprapa rutan för första gången för iår. Skjutsade han till högskoleprovet och åkte sedan hem för en frukost med m&p. När jag kom hem började jag packa i väskan och sortera upp vart olika saker ska ligga i, rensade mobilen och sorterade dem efter datum och händelser. Vid 2 åkte jag hem till Lisa för en promenad till Hillesjön, fin vän med samtalsämne om dåtiden och framtiden, shit va vi har växt sedan vi först blev vänner!
Kollade på en period i Brynäsmatchen innan jag åkte hem till Johanna för en vända i solen, behövligt och skönt att prata med henne!

26 OKTOBER ♥

Fredag den 26 oktober, Williams och mitt sista fredagsmys för detta år, för sista gången på väldigt länge.... Denna kväll bestämde vi att mysa till det riktigt ordentliget med middag på Church Street, en restaurang som blivit till vår. Som "efterrätt" bjöd jag min prins på bio, en bio som jag personligen egentligen inte vågar se men som jag vet att William ville se.
Det är det här som är så fint med att vart tillsammans i över 2,5 år, man vet vad den andra vill och hur den andra känner i olika situationer. Man har hunnit skapa plaster som är så speciella för bara oss och man vet hur det är att gå igenom olika faser tillsammans. Efter 2,5 år har vi skapat sådana starka band att jag känner sig säker oavsett vad som händer i livet. Jag vet att jag kan resa iväg 6 månader utan William, för oavsett vad så finns han alltid med mig!

26 OKTOBER

Ställde klockan imorse och lyckades för en gångs skull kliva upp! Under tiden jag dammsög mormors bil gjorde William ordning frukosten. Vi tog bilen in till stan där jag färgade ögonfransarna och växlade mina första AUD (australiska dollar). Alex och jag har växlat 5000 kr var så vi har då vi ska betala första veckans boende på plats men även extra pengar utifall det dröjer innan vi får våra australiska bankkort!
Framåt eftermiddagen tog Scooter med mig och William på en höstpromenad. Att knäppa kort när han springer löst är ingen vidare smart ide, här är fyra av de 62 kort som knäpptes.

25 OKTOBER

Vi ställde klockan på 08.45 men klev inte upp förrän klockan blev över 10.30. Tog en lugn morgon innan vi åkte till Valbo för att köpa "flytta hemifrån saker" på Cervera samt försöka fixa min mobil som behövs låsas upp från abonnemanget. Vid 15.15 träffade vi m&p för att gå på en extra visning på vår nya lägenhet och därefter har vi hängt här hemma. På kvällen har Tobias, Elin och katterna vart här för middag och Brynäsmatch, jag fick även min första (och kanske enda?) julklapp för iår från dom!

24 OKTOBER

Startade denna onsdag med att dra oss i sängen, inte förän snoozen ringt X antal gånger klev vi upp och gjorde oss färdiga för en dag på Valbo där alltifrån en bok till julklapp inhandlades. Massa saker inför resan köptes t.ex. min extra ryggsäck som ska användas på flyget, så nu efter denna dag känner jag mig i stort sätt färdig med allt som behövs inhandlas till resan!

På kvällen passade jag på att sola och gymma under tiden William arbetade, blev sedan bjuden på en Chai latte innan vi åkte hem hit för en kväll där känslorna visades och tårarna kom, ja snart är resan nära <3

23 OKTOBER

Hade en väldigt fin tisdag med härliga vänner! Jag började dagen med en fika/lunch med Bella för att ta igen det senaste och kramas hejdå eftersom detta var sista gången vi hann träffas innan jag åker. Min fina vän som har räddat mig när det gäller bloggen ett X-antal gånger, senast igår då hon gjorde om hela min dsign sedan jag råkar radera min förra!

Tog mig sedan hem till Linnea för häng med henne innan vi hämtade upp Fia och åkte till All Star för en middag med klassisar. På kvällen kom William, Oskar och Jocke över för häng med mig och Linnea här hemma!

22 OKTOBER

Började min sista hela vecka i Sverige på länge med att ta en pw till mormor för att hämta hennes bil. Under några timmar mitt på dagen satt jag framför datorn för att överföra bilder från mobilen innan jag åkte till fjärran för ett medelpass. På kvällen kom William hit för ensam mamma mys med mig, m&p!

21 OKTOBER

Mamma, pappa, William & jag åkte ut till Valbo för att köpa nödvändigheter inför resan! Jag kom hem med 6 påsar där det låg alltifrån linnen, shorts, lite tjockare kofta och ett USB-minne. På vägen hem svängde vi förbi Martia och Uffe för att ge Linda, Isak och Anton en sista kram innan de skulle åka tillbaka till Malmö.
P släppte av mig hemma hos Johanna där hon, Hanna och Eve väntade med litet firande av att jag snart ska åka, snälla right? Det bjöds på våffelkorv och tårta innan vi hämtade upp bilen för att åka ut till Eve i Trödje.

20 OKTOBER

Linnéa släppte av mig här hemma innan hon fortsatte till Axelsson för att säga hejdå, en timme senare hör jag några tårar genom telefonen och bestämde ganska snabbt att min lördag skulle spenderas med min fina vän! Vi gjorde allt ifrån att äta, grina, prata om framtiden, klaga över att vi har blivit stora, middag med m&p, fixade och trixade med min header samt agerade taxi åt Linneas lillebror som skulle på fest i Skutskär. Det var inte förrän när mörkret lagt sig som jag fick skjuts hem till William för en myskväll med honom.

Resan är bara några dagar bort och det är nu man riktigt börjar känna hur jobbigt det kommer bli att inte ha sina närmsta vänner så nära...

19 OKTOBER

En fin fredag som började med en lång sovmorgon följt av en PW runt Forsby. På kvällen tog jag hit dessa tjejer på förfest för att sedan åka till Interpool och spendera resten kvällen där. En sväng på donken innan jag & Linnéa fick skjuts hem till Linnéa av Catta. Samtal fram till 5.30 innan L somnade mitt i samtalet. En härlig kväll som avslutades med bitchiga samtal, vilket var behövligt!

18 OKTOBER

Morgonpromenad till Scooters dagis vid 07.30, sedan raka vägen hem till sängen! Vaknade vid ett och körde en favorit i repris - Gävle pizzan från Isak´s Corner med min älskling! Vid 3 tog vi en promenad till stan där jag tog min sista spruta och William växlade pengar. På vägen hem hämtade vi Scooter och mös sedan framför datorn alla tre.
Vid 6 mötte jag upp Anton på stan för en "vi ses snart fika" på Java och häng hemma hos honom. Nu väntar sängen, sov gott!

17 OKTOBER

Vaknade av att jobbet väckte mig vid kvart över 2. W & jag lagade middag innan vi tog en promenad för att hämta Scooter på dagis och lämna mig på jobbet. Idag har jag alltså jobbat mitt sista pass innan resan! NU om två veckor sittar jag på flyget påväg till Hong Kong vilket är ett av våra två ställen som vi mellanlandar på. Gud va sjukt, 2 VECKOR KVAR!!!!

16 OKTOBER

Cyklade hem till Alex vid 12.30 för att skriva packlista och bestämma vem som ska köpa vad! Linnea svängde förbi efter sin tid på sjukhuset och gjorde oss sällskap under resten av förmiddagen. Lyckades på så sätt kirra skjuts hem från henne!!
Kom hem vid 5 och mötte upp Johanna & Hanna hemma hos H för en tjejkväll med catch up om det senaste. På kvällen tog jag bussen hem till William för en myskväll med nattkäk i form av oxfilé!

Hämnd!

15 OKTOBER

Jag tog mig in till stan vid 1 för en Australien-lunch med Alex, Axelsson och Emma! Axelsson och Emma åker till Aussie nu på lördag (20/10) så vi passade på att prata nödvändigheter såsom packlista och vad som behövs köpas innan resan men även om de gånger då vi planerar att träffas där borta. Redan nu har vi bestämt (om inget annat händer) att vi ska fira jul och nyår tillsammans!
Efter fikan mötte jag upp mamma, Tobias och Monica för att se på en lägenhet, eftersom vår lägenhet som jag nämnt tidigare ska renoveras när mina föräldrar flyttar dit har vi bestämt att ta denna istället!

På kvällen åkte jag till Brynäs för ett pass på hemtjänsten, 17-22, hela kvällen spenderades i spöregn och med tandvärk... Väl hemma somnade jag ganska snabbt!

14 OKTOBER

Efter middagen med T&E som gäster kom Linnéa, Sanna L och Julia A över på en riktig tjejkväll! Vi gjorde nog som alla andra svennar, tittade som Solsidan samtidigt som vi hade "rekord-hopparen" på datan. En mysig kväll med tjejsnack och spel på mobilen får avsluta denna vecka som för det mesta innehållit smärta men även mysiga kvällar!

Vaknar varje natt när smärtstillandet tar slut, går upp, tar en ny tablett och ligger vaken ca 20 minuter innan den nya börjar verka.

Söndag och sista dagen på denna vecka. Hua va snabbt veckan har gått trots att jag bara legat hemma varje dag!
Idag är saknaden efter vänner stort.
Jag vill ha tjejkväll med kompis-gruppen och äta tacogratäng + chips & dipp.
Jag vill skratta tills tårarna kommer med HELA mitt Milbo-gäng.
Jag vill ligga på stranden på Rhodos och prata om gårdagen/kvällen.
Jag vill åka till Alanya och förfesta på balkongen.
Jag vill uppleva studentveckan med min klass.
Jag vill åka tillbaka till Peace och hänga på en solig camping.
Jag vill åka till stugan och sola med vänner eller familj.
Jag vill ha sleepover med vänner och prata hela natten.

Och jag saknar dessa Norge-människor!

13 OKTOBER

Idag har jag gått hela förmiddagen i myskläder och bara njutit av att vara ledig. Vid 4 kom Calle och Livia förbi på en snabb fika och på kvällen blev mamma, pappa och jag bjudna till Marita & Uffe på middag. Vid halv 10 åkte jag ut till Linnéas pappa på en för min del nykter förfest, eftersom jag fortfarande har ont sedan operationen känns det dumt att riskera någonting. Ett tjejgäng på Linnea, Sanna L, Julia A, Catta, Tove D, Alex Sjögren, Moa G, Axelsson, Axelssons kompis Hanna, Vendela och Alex var på plats och körde lekar blandat med sång & dans. När de andra drog till krogen hämtade jag istället upp päronen i Sätra.

12 OKTOBER

William kom tillbaka på natten men åkte hem vid 7 på morgonen då han var tvungen att lämna bilen, däremellan blev det några timmar av tårar, samtal om framtiden och en väldigt varm famn att sova i.
Vid lunchtid kom Linnéa hit och förgyllade min dag med skratt, livssamtal och 12 hela timmar av värme från en underbar person. Vi hann med en fika, en sväng till haga/valbo, middag med mina päron + mormor och tillslut en tjejkväll som den ska vara - full av skratt och glädje med härliga vänner. Catta, Sanna L, Jasmina, Linnéa och jag samlades i min källare för samtal och skratt, en väldigt bra dag med andra ord!

11 OKTOBER

Har spenderat hela dagen framför tvn & datan. Smärtan har vart från och till, men med en tablett har det gått ganska bra! Fick i mig kräm till brunch och rester från gårdagens mat på kvällen. Nu på kvällen har jag tittat på Brynäs-matchen med W, pappa och mamma som precis har kommit hem från Barcelona! William har precis åkt iväg så min kväll kommer spenderas framför HIMYM, sov gott!

10 OKTOBER

Jag vaknade kvart över 10 av att kirurgen från sjukhuset ringde, de hade tydligen fått en avbokning och undrade om jag ville operera mig 45 minuter senare... Eftersom jag verkligen ville ha en tid så tidigt som möjligt (innan australien) kunde jag inte annat än att tacka ja! Så efter 45 minuter hade jag hunnit få i mig lite mat och hamnat i operationssalen med rock och mössa. Operationen gick snabbare och smidigare än vad jag hade trott, med tanke på förra gången. William skjutsade hem mig och började äta sin mat, åh hungern och saknaden till max <3.
Från och till har jag haft det väldigt ont, maten har vart i rinnande form men på kvällen lyckades jag äta pressad potatis, sås och mosad kyckling!!

Men överlag har denna operation gått mycket bättre än förra, se här

9 OKTOBER

Jag hann bara hem för att dricka en kopp te innan jag åkte till Fjärran Höjder för ett svettigt medel-pass. Pressade mig genom hela passet med känning från träningsvärken som satt i både armar och ben från gårdagens gym. Här hemma är det Brynäsmatchen på tv samtidigt som vi äter fruktsallad.
Senare ska vi hem till William och sova, imorgon ska vi lämna Scooter på dagis!

Apologizing doesen´t always mean that you´re wrong & the other person is right. It means that you value your relationship more then your ego.

Tog ut all ilska och besvikelse som sedan länge legat på bröstet och tryckt under min powerwalk. Alla tankar och känslor fick mig att gå snabbare än vad jag någonsin gjort, trots att känslorna fortfarande finns kvar så känns tygnden lite lättare...

8 OKTOBER

En sådan skön dag som denna måndag har vart var det länge sedan jag upplevde! William och jag klev inte upp förrän klockan ringde för femte gången och då tog jag mig till tandläkaren, där jag fick beskedet om att borttagandet av min visdomstand kommer ske så fort det finns en ledig tid på kirurgen. William och jag skämde bort oss med en brunch på Lilla Saigon innan vi fortsatte ner på stan för nödvändigheter inför resan samt shopping i form av två nya linnen för min del. Jag tog en paus från min älskling för 1,5 timmes gymande och en lägenhetsvisning med pappa, Tobias & Elin. Nu är William åter vid min sida och där kommer han stanna resten av kvällen!

7 OKTOBER

Efter en morgon där sömnen ibland känts helt spårlös lyckades jag tillslut somna om och sova till 12.30. Varje vaken stund denna dag har spenderats vid datan för att söka efter hostel och andra nödvändheter inför Aussie. Vid halv 4 kom Alex hit och åkte hem för ett litet tag sedan, däremellan har vi suttit framför varsin dator och letat boende samt ätit middag med mina päron. Efter mer än 5 timmars sökande har vi nu gjort av med flera tusenlappar på  en veckas boende i Melbourne och 12 dagars boende i Sydney över jul och nyår!

6 OKTOBER

Började lördagen med en snabb sväng på stan med Hanna. Hemma blev det Brynäsmatchen i min ensamhet innan Johanna, Hanna, jag och Eve träffades hemma hos Bella för 19 årsfirande med middag och vin! Det var länge sedan jag skrattade så mycket som vi gjorde!

5 OKTOBER

Startade denna fredag med arbete på 7-16. Jag hann hem en snabb sväng innan jag åkte till Linnea för middag och förfest med ett gäng grymt härliga tjejer + lillbrorsan! Den planerade "vi ses snart-fest" för mina älskade vänner som antagligen flyttar till Norge nästa vecka firades av Linnea, Malin, catta, Sofia, Sanna L, Lina och Viktor.
På förfesten bjöds det på goodiebag, lekar, skratt och sång. Vi missade bussen men hamnade istället i bakluckan på Cosmos och Dennis (???!) bil in till krogen. Slick var grymt och avslutades med en cheese på donken innan William och jag gick hem till honom!

AUSTRALIEN

Jag vet inte om ni har märkt det men för några månader sedan skaffade jag en kategori med namnet Austalien, för att enklast följa min kommande resa kan ni klicka här eller så kan ni tittar på den högra sidan på min blogg. Om ni scrollar ner så ser ni rubriken KATEGORIER, där under ligger mappen "AUSTRALIEN!", alltså den ni ska klicka på för att läsa om min resa och ingenting annat. Under tiden jag är i australien kommer jag försöka uppdatera så ofta som möjligt och det ifrån denna blogg, jag tänker alltså inte göra någon speciell reseblogg.

Samtidigt som nagellacket torkat har jag kikat runt efter jobb i Down Under och putsat på mitt CV. I söndags var det knappa en månad kvar (!!!!) och igår hade jag två veckor kvar på jobbet. Att tiden fram tills vi åker kommer rinna iväg är det ingen tvekan om, nu gäller det bara att använda tiden så man hinner fixa det som ska fixas och köpa det som behöver köpas.

4 OKTOBER

Under denna vecka har jag gått på ett schema på hemtjänsten, så precis som de andra dagarna denna vecka har jag jobbat, denna dag 07-16. Tog en promenad till gymet efter jobbet men åkte hem tidigare då kroppen inte mådde nå bra.... Just nu är det brynäsmatch på tv med familjen, mormor och Roland.

3 OKTOBER

Jag hade en väldigt fin och bra kväll med mina vänner igår, shit vad jag kommer sakna er när jag sticker/nästa vecka då Linnea antagligen flyttar! <3
Kvällen bjöd på mycket skratt, goda onyttigheter och catch up om det senaste. Sofia åkte hem framåt småtimmarna medan jag blev linneas nattgäst. Vi vaknade vid 3 och vid 4 tog jag mig till jobbet för ett pass på 17-22. En fin dag som avslutades i Williams famn!

2 OKTOBER

Har precis kommit hem från mitt 07-16 pass på Brynäs, nu ska jag ta en pn och fortsätta längta tills ikväll. Middag och sleepover med fina vänner väntar!

1 OKTOBER

Jobb på hemtjänsten mellan 07-16, direkt efter jobbet hämtade mamma upp mig för ett pass på gymet. På vägen hem hämtade vi upp William som förgyllande min kväll med skratt och kärlek. Puss!

30 SEPTEMBER

En sovmorgon med min älskling följt av en promenad till Julia för att hämta bilen som lämnades kvar kvällen innan. Under hela promenaden hade jag Linnea i luren, ruggigt bra tjej!
Mamma och jag tog en sväng till morfar på eftermiddagen och på kvällen blev det häng med Johanna, skitsnack och wordfeud blev våran kväll. Kvällen avslutades med nattsamtal till både William och Linnea, älskade människor!

LÖRDAG

Fick till en bra kväll på MAX och trots min långa frånvaro så satt rörelserna som dom skulle, jag fick sluta i tid och lämnade jobbet med ett leende över att äntligen vara tillbaka.

Jag åkte raka vägen till Julia S för en sista fest på väldigt, väldigt länge med mitt härliga tjejgäng! En kväll som innehöll allt av de bästa! När de andra drog in på slick tog jag 01.20 bussen till Hille där jag och Marcus M tog en nattpromenad fram till 02.30 då jag tog bussen hem med min prins!