30 AUGUSTI

En sista kväll med tjejerna, imorgon flyttar Sanna till Göteborg och Vivi reser tillbaka till Uppsala. Nu har jag alltså sagt hejdå till alla som ska flytta, 7 stycken sammanlagt. Åh va sorligt :(

Wille och jag är iallafall astaggade! Om 3,5 timmar går vårt tåg till Arlanda, jag vill resa nuuuuuuuu!

Underbar sovmorgon, mannagrynsgröt till frukost och en heldag i lägenheten där jag har packat och städat. Mitt packet från Nelly som jag har längtat efter hela veckan kom även det! Dock var ena plagget förlitet och det andra råkade jag ha sönder, så 2 av 3 får alltså inte följa med till Mallorca. Mamma och jag har alldeles nyss ätit middag, nu återstår bara det sista av packningen innan en kväll med tjejerna väntar!

29 AUGUSTI

Morgonmys hos Sanna fram tills klockan blev över 12. Tog mig sedan hem för att tvätta och packa inför resan. Jag kan inte fatta att det är 1½ dygn kvar innan vi åker, gud va jag längtar! Vid 16 var jag hos Martina på salongen för att färga ögonfransarna.

Vid 17.30 träffades jag, Hanna, Sonja, Johanna och Lisa för en sista middag tillsammans innan Hanna flyttar till Umeå och Sonja till Skottland, båda för plugg. Det blev en härlig middag på Helt Enkelt med ett avslut på Waynes för varsin kaffe. Det är jobbigt att alla vänner flyttar nu, jag önskar jag kunde stanna tiden och njuta av tjejerna åtminstonde några gånger till... <3

Strax efter klockan åtta befann jag mig i Bomhus, ännu en "ta hand om dig" grej stod på schemat- denna gång naglarna! Jag är supernöjd, men jag är fortfarande ovan så William har fått hjälpa mig med det mesta ikväll, haha. Nu slår snart ögonen ihop, en sista natt i min säng innan resan väntar på mig!

28 AUGUSTI

Min onsdagskväll har spenderats hemma hos Sanna! Detta är vår sista tjejkväll tillsammans eftersom hon flyttar till Göteborg nu på lördag för plugg. Just nu: chokladbollar och sleepover!

William och jag klev upp tidigt imorse för att hinna ta en sväng till Valbo. Förutom en varsin lunch på Ikea för 19kr har jag köpt 2 par shorts och en klänning till resan! Jag kom hem för ett tag sedan eftersom William började jobba kl 14, och tänkte nu passa på att ta en pw innan regnmolnen kommer allt för nära, vi hörs!

27 AUGUSTI

Vid 11 träffades jag och William utanför Resia. När vi gick därifrån 20 minuter senare var vi så himla lyckliga! Äntligen ska vi två få resa iväg tillsammans, som jag har längtat efter denna dag! En grej som gör resan mer speciell är att ingen av oss tidigare har rest iväg med en flickvän/pojkvän, så att vi får uppleva vår första kärleksresa tillsammans känns så underbart bra!

Efteråt firade vi resan med en lunch på M&B i solen, jättegott! Vid 13 var jag hos Martina på hennes salong för att klippa mig, hur bra är det inte att ha kompisar som är massörer och frisörer?! haha.
Jag har alldeles nyss kommit hem till William från en spelkväll hos Conne med henne, Sanna, Alex och Natta. Nu ska vi fortsätta på vår gemensamma serie, imorgon kommer vi fortsätta fixa inför resan! Om jag är taggad? JAA!

LYCKLIG

FÖR VI HAR BOKAT VÅR FÖRSTA GEMENSAMMA RESA TILLSAMMANS!!

Om fyra dagar lyfter vårt plan mot Mallorca för en vecka fylld av kärlek. Av dig blir jag så himla lycklig, du är det bästa som hänt. JAG ÄLSKAR DIG!

26 AUGUSTI

William kom hit imorse strax efter 6 då hans jobbnatt hade tagit slut, hur gulligt är inte det? Men strax efter att han hade vaknat vid 2 blev han inringd till jobb, så våra planer för dagen får vi skjuta på till imorgon!

Vid 5 hämtade jag upp Hanna för att ge henne sin 20års present. Vi åkte ut till Mimmi i Valbo för en varsin massage (helt underbart- tack Mimmi!) följt av middag inne i stan. Sonja kom efter maten och gjorde oss sällskap upp till Hannas lägenhet för att fira vänskapen med ett glas bubbel som Hanna hade köpt! Någon gång inatt somnade vi tre, för första och sista gången på länge, bredvid varandra.

25 AUGUSTI

Min söndagskväll spenderades hemma hos Conne i hennes (för mig) nya lya. Tjejsnack, kortspel och onyttigheter, perfekt sista kväll på veckan!

24-25 AUGUSTI

William, jag och Scooter åkte till stugan tidigt på morgonen för att få en heldag i solen. Vi hinner bara öppna bakluckan åt Scooter innan han är i sjön och badar, gissa om han älskar stugan och sjön. Vi har grillat, åkt båt, fiskat, badat, solat, bastubadat, ätit gott och bara haft det helt underbart! Det blev otroligt mysiga dagar med mina favoritkillar!

23 AUGUSTI

Förutom att sluta på Korsnäs så bjöd fredagen på lön och en mysig kräftskiva. Som jag har längtat efter dessa små kryp!

BILLERUDKORSNÄS

Jag som är ganska sentimental av mig tyckte det blev ganska jobbigt att säga hejdå till jobbarkompisarna och lämna in mitt stämplingkort. Men nu sitter jag här på busshållsplatsen och har semester/ledigt/arbetslös. Man får kalla det vad man vill, jag är iallafall otroligt glad!

22 AUGUSTI

Det blev en riktigt trött dag på jobbet. På lunchen åkte jag med mamma + två av hennes jobbarkompisar till Max för en lunch ute i solen. Efter jobbet kom William hit, han bjöd på middag och vi hade en helkväll tillsammans. Eftersom hösten/vintern snart är här blev det mycket samtal om framtiden. Jag vet fortfarande inte vad jag vill göra under mitt lediga år, men jag vet att jag iallafall inte vill stanna kvar i Gävle hela tiden, samtidigt som jag inte vill lämna William under de månader jag vill resa. I-landsproblem jag vet, men ibland är livets val bara för svårt!

En sista gång. Kämpa Anna. Snart sovmorgon

SOMMAREN 2013

Jag vet inte om jag ska skriva att min sommar börjar eller slutar imorgon. Men nu är det bara några ynka, snabba timmar kvar av mitt sommarjobb på BillerudKorsnäs, sen har jag lovat mig själv minst 14 dagars semester. Det är omöjligt att tänka sig att 12 veckor redan har passerat. Allt jag har lärt mig under denna sommar är väldigt mycket, men det största är nog det nya körkortet som jag är otroligt tacksam för. I 12 veckors tid har jag gjort någonting som jag trott var omöjligt- att kliva upp innan 06 varje morgon. Jag har arbetat i en fabrik, vilket jag aldrig tidigare har provat på- men jag har trivts bra på BK och ser detta som en stor erfarenhet.

Med tanke på mina tidiga mornar så har jag vart väldigt trött efter jobbet. Men jag har ändå försökt förgylla och använda den svenska sommaren så mycket som möjligt- genom aktiviteter på kvällen. Jag har njutit av kvällsvärmen, badat i strålande sol, umgåtts med vänner, besökt stugan, njutit med min pojkvän, festat barbent, tränat, gjort sommarsporter, besökt huvudstaden x2, ätit glass, sena sommarkväll, tjejsnack in på småtimmarna, träffat nya människor, grillat, fiskat, åkt båt mm. Min sommar har verkligen vart bra, det finns ingenting att klaga på!

Jag har mått bra i sommar. Jag har älskat, skrattat och njutit av att vara där jag är i livet. Självklart har det funnits stunder med tårar, ovisshet och rädsla inför framtiden. Men med personerna som jag har i min omgivning är det svårt att hålla sig nere en längre stund. Jag vill tacka BillerudKorsnäs, min älskade pojkvän, min fina familj/släkt, mina underbara vänner och såklart solen för min underbara sommar 2013, den har vart bättre än vad jag kunnat drömma om!

Studentfirande

Middagar på uteserveringar

Bio med vänner

Båt i kvällssolen

Mys i stugan med familjen

Dop för Ellie & Ida

Utgångar

Konsert i Furuvik

Åkt karusell med tjejerna

Flyttat

Men mest av allt- jobbat

21 AUGUSTI

Efter jobbet träffades jag, Sabah, Sanna, Alex, Julia och Martina på Willys. Strax efter var vi påväg ut till Julias stuga i Axmar för grillning och tjejhäng. Eftersom både jag och Sabah skulle upp tidigt dagen efter så åkte vi hem vid 23, medans de andra hade sleepover. Men det blev en speciell och väldigt mysig onsdagskväll!

Bilderna är tagna från insta

20 AUGUSTI

Cyklandet med mamma fram & tillbaka till jobbet fick bli dagens träning. Jag hann inte mer än hem och vända innan jag var hos Sanna för tacos och spelkväll med henne, Sabah, Alex, Julia och Martina.

19 AUGUSTI

Sista veckan, sista veckan, sista veckan, sista veckan, KÄMPA NU ANNA!

Efter jobbet tog jag en pw i solskenet, älskar vädret! Efteråt träffade jag Sonja och Bella för en middag på Kungshallen och idol-mys hos mig!

16-18 AUGUSTI

FREDAG- Efter jobbet hoppade Tobias, Elin, jag och William på tåget till Stockholm för en hel helg i huvudstaden med mamma och pappa. Marianne och Jessica hämtade oss på tågstationen, därefter checkade vi in på hotellet och gick till Vapiano för en supergod middag! Efter middagen tog vi en sväng runt hotellet men stannade sedan vid hotellbaren för någonting att dricka. Under senkvällen/natten bokade vi hockeybiljetter till New York resan, New York rangers mot Montreal, det kommer bli grymt!

LÖRDAG- En stor, god hotellfrukost innan familjen gick till stan för några timmars shopping. Vid lunchdags träffades vi vid Jensens Steakhouse för en sjukt god lunch på 50 kr! När klockan närmade sig 19 träffades Elin, William, mamma, jag, Mona & Mimmi i hotellbaren för en glas innan vi mötte upp killarna + Erika som hade gjort sig redo att springa Midnattsloppet! Och jag säger då det- vilket stämning Stockholmsnatten bjöd på! 36000 sålda biljetter, musik och supertaggade löpare i lika neon-grön-gula tröjor. Alla sprang riktigt bra och fick otroligt fina tider!

SÖNDAG- Vi började dagen med att gratta pappa som fyller 48 år idag! Efter hotellfrukosten checkade vi ut och tog en sista sväng på stan innan vi tog tåget tillbaka till Gävle. På kvällen kom mormor, morfar, Roland, farmor och farfar hit på en födelsedagsmiddag och efterrätt!

15 AUGUSTI

Efter jobbet hann jag med en pw på strax under 10 km. Därefter slirade jag om och cyklade upp till Söderhielmska för en middag med Sanna, Sabah, Vivi och Alex!

14 AUGUSTI

13 Tisdag- När jag kom hem från jobbet var jag helt slut! En given pn innan eftermiddagen/kvällen gick åt till att plocka ur mitt gamla rum och fixa i det nya. På kvällen tog jag en promenad till Williams jobb och väntade där tills han slutade vid 22. Jag hann nog inte se mer än 10 minuter av vårt avsnitt innan jag somnade, men så kan det bli ibland!

14 Onsdag- Vi började 6 imorse och körde fram till klockan blev 16. Efter jobbet skulle jag för första gången själv hämta Scooter från hans dagis, och vilken glädje från oss båda! Det finns verkligen ingen bättre hund än han! Efter en sväng i parken gick vi hem till William för mys framför tvn.
Vid 7 åkte jag hem till Hanna för en tjejkväll med henne, Lisa och Sonja. Väldigt behövligt en onsdagskväll!

12 AUGUSTI

Ny vecka, nya tag, ny måndag. Efter jobbet och en middag hemma hämtade jag upp Scooter för en myskväll. Efter ett besök i Stenebergsparken gick vi hem till William. Tårar, tårar och en varm mysig hund som ger en kärlek och omtanke, vad kan vara bättre? <3
Vid 22 befann vi oss utanför Williams jobb. Kvällen avslutades med min & W:s nya serie- orange is the new black.

11 AUGUSTI

Att vakna upp bredvid William, och veta att klockan inte är 05.45 är en alldeles underbar morgon. Vi tog en lång och mysig frukost innan han blev tvungen att åka hem. På eftermiddagen tog jag en efterlängtad pw (inte en minut försent efter en sommar med onyttigheter och lite träning).Efter 5 km började åskan och blixtarna göra sig hörda så den andra halvan av "spåret" fick jag halvjogga hem, varav de sista 2 km spenderades i spöregn.
På kvällen hade William och jag en "vi" kväll, eftersom det var ett tag sedan senast så var kärleken större än vanligt och fjärilarna i magen rörde sig lite mer än normalt, gud va jag är kär!

10 AUGUSTI

Hela förmiddagen spenderades hemma hos Sabah med bakishäng, ena minuten liggandes i solen och den andra under altanen med varsin filt då regnet smattrade mot taket. Vid 16 drog vi oss hem för att någon timme senare träffas hemma hos mig för middag, tjejsnack och mini-förfest. Efter någon timme på Söderhielmska drog jag mig hem till pojkvännens varma famn, vilket blev ett perfekt avslut på en fin lördag!

9 AUGUSTI

Lyssnade på musik på jobbet och taggade inför Sabahs 20årsfest! Hon bjöd på plockmat, beer pong och dans! Efter en grym förfest åkte vi till krogen, och efter lite omständigheter hamnade vi tillslut på Slick de sista 40 minutrarna. Och hur tur har inte jag som får gå in gratis av vakten?! Den glädjen alltså! Jag, Sanna, Alex, Martina, Meri och Fati sover sedan kvar hos Sabah. Perfekt kväll!

8 AUGUSTI

En torsdag med ett konstant regnande. Alex & jag agerade korpenfruar till Chrille och Wille som hade match mitt i det kalla spöregnet. Efter matchen åkte W&jag hem till honom och hann inte så mycket mer än att slå på en film innan vi båda somnade till åska, regn och blixtar, supermysigt!

7 AUGUSTI

Efter jobbet hade jag och Linnea en middagsdejt på gamla Waynes. Och som jag har saknat henne. Trots att det var i mars som vi senast träffades kändes det som igår på våra samtal, så bra tjej! Hon följde med till nya lägenheten när fiket stängde och stannade här tills sena kvällen!

6 AUGUSTI

När jag kom hem från jobbet väntade prinsen här hemma. Han har, som så många andra dagar, hjälpt till med att få allt i ordning efter flytten. Vid 7 åkte jag hem till Sabah för att fira att hon fyller 20 år!! Hon bjöd på en supergod persisk middag!

5 AUGUSTI

Ny vecka med arbete på schemat. Efter jobbet träffades vi några i Harnäs för vollyboll och kvällsdopp, en vädligt bra start på veckan!

Sista bilden är tagen från Alex insta

4 AUGUSTI

Här kommer en bildbomd från mitt kusinbarn Idas dop! Det var strålande sol över Oslättfors kyrka, och så även på fikan efteråt. Jag är så tacksam som har sådan fin släkt som håller ihop så himla bra!

Ida och Livias farmor & farfar

Hela familjen

Idas morfar, mormor (min faster), mamma (min kusin), farmor, farfar, pappa, kusin Isak och storesyster Livia

Kusinbild

Min farmor & farfar

3 AUGUSTI

Kan inte beskriva med ord hur sliten Wille och jag var imorse när vi klev upp för att hjälpa till med flytten. Jag tog nog mer plats än nytta, men efter en grym utekväll och en blånagel senare kan man inte förvänta sig så mycket mer.

Vid 16 taggade vi om för en tvådagars, denna gång med förfest på Sannas balkong! Det blev en härlig förfest innan vi åkte till Furuvik för att se Maskinen! Grym musik med grymma människor. Dock tar min kväll slut där, på vägen hem får jag världens migrän och bjuder fåglarna på lite rester, men jag ska inte klaga. Tvådagars med perfekt sällskap gör livet väldigt gött!

2 AUGUSTI

Ikväll firade vi att Linnea äntligen har kommit hem på semester från Oslo! Det blev en kväll på altanen i sommarvärmen med härliga samtal och fylle-lekar. Vi avslutade kvällen med dans inne på Slick, en perfekt fredag med fina vänner!

Det är fredag, solen skiner, jag har en ledig helg. Hela helgen är planerad in i det minsta, fyfan va grym den kommer bli!

1 timme kvar, 1 timme kvar!

1 AUGUSTI

Hantverkargatan

Jag slutade lite tidigare från jobbet för att hinna hem till den nya lägenheten innan vi åkte till Valbo & Ikea. Vi åt första middagen på pizzabottnar och hämtade lite från gamla lägenheten. William kom efter att han hade slutat jobba och vi två sov första natten i den nya lägenheten, en perfekt start på någonting nytt!

31 JULI

Direkt när jag vaknade kände jag hur dålig dagen skulle bli (vad är det med mig??). Det var en lugn dag på jobbet, och när jag slutade såg jag framemot att gå till nya lägenheten. Men efter strul så kommer vi inte få den förrän imorgon, skit.

När jag kände mig som mest nere ringer Cornelia och frågar om hon får komma. Självklart och med sig har hon Sanna, Sabah och Martina! På kvällen gick vi till stadsfesten, och jag skrattade tills tårarna rann när vi åkte karusell! När William slutade jobbet kom han förbi oss innan vi två gick hem till mig för en sista natt i lägenheten. Vad skulle min onsdag ha vart utan er 5? <3