DRÖMMAR MEN INGEN FÖRÄNDRING

I vanliga fall brukar jag skriva om mina dagar, så att jag senare kan gå tillbaka och se vad jag gjorde & hur jag mådde. Förra veckan hade jag en riktigt usel vecka. Jag jobbade och kände mig nere. Framtiden låg (ligger än idag) långt bort och jag kommer inte kunna göra det jag vill göra.
När jag jobbade för ett år sedan hade jag en resa att längta till. Detta gjorde såklart det mer "värdigt" att jobba- jag behövde alla pengar jag kunde tjäna ihop. När jag jobbar idag har jag ingenting att längta till, ingenting som jag kan drömma mig bort till när det blir förmycket.

När jag kom hem från Australien trodde jag med all säkerhet att jag skulle ha en annan långresa inbokad vid denna tidpunkt. Idag har jag drömmar, pengar men ingen att resa med. Mina vänner har antingen börjat plugga eller flyttat hemifrån. Jag har hamnat i en kris i livet där jag står och trampar på samma jävla ställe. Jag vill inte jobba- eftersom  jag inte har någonting att jobba för men jag måste jobba eftersom jag inte bara kan sitta hemma hela dagarna. Jag vill inte stanna i ett snöigt Gävle hela vintern, jag måste komma bort. MÅSTE HA NÅGONTING ATT LÄNGTA TILL.

 
    

Kommentarer
Postat av: Sara

Anna! Res ensam, du kan vill och vågar :)

2013-10-02 @ 22:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0