14-16 JANUARI- JOBBLETANDE (PERTH)

Tre dagar med samma innehåll, samma känsla. Dessa dagar har vi vart i både Fremontel och inne i Perth city för att söka jobb- någonting som är ett måste. Vi har ringt runt, vi har sökt på internet, vi har gått till olika jobbagenturer och lämnat ut cvn, utan resultat. I detta läge då vi bara har ca 12000 kr kvar kan vi inte vänta på ett jobb- vi behöver ett direkt.

Eftersom pengarna styr över vår resa har jag känt mig väldigt nere och ledsen dessa dagar, jag vill verkligen inte att min resa ska ta slut såhär tidigt! Nu när vi har fått avslag på avslag har vi börjat ge upp hoppet, vilket är den jobbigaste känslan.

När vi kom till Perth trodde jag att det skulle finnas ganska mycket jobb (vilket vi har hört tidigare), men det är rena motsatsen. Dessa dagar har jag gått runt med en klump i magen och gråten i halsen. Jag trodde livet skulle vara lätt i Australien och att ingenting kunde få mig att må dåligt, men detta är som sagt ett liv och jobben går det inte att styra över....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0