18 JANUARI- VINPROVNING (PERTH)

Hostlet hade en dag då vi fick möjligheten att åka till några av Australiens fina vingårdar för under 300-lappen , detta kunde vi såklart inte tacka nej till! Vi besökte 5 vingårdarna i Swan Vally där det bjöds på vitt-, rött-, dessertvin och rosé. På några av vingårdarna bjöds det även på olika ostar, oliver och kex!
Jag har plockat och ätit mina egna vindruvor direkt från odlingen, och dom var gudomligt goda!
På slutet av utflykten åkte vi till Margret River Choclate Factory där det bjöds på nytillverkad chockad från deras egen tillverkning väggivägg. Ni kanske kan gissa hur det såg ut när 6 backpackers fick möjlighet till gratis vin och gratis chockad? Fulla och glada tryckte vi i oss huuuur mycket choklad som helst!

På kvällen hängde vi i tv-rummet med några andra. Varje kväll är det fest här på hostlet där de både dricker och röker på, jag kan inte fatta njutningen av att supa varje kväll eller hur de har råd med detta?
Ikväll somnade jag med ett leende på läpparna, för första gången i Perth, det har vart en riktigt bra dag med nya upplevelser och glädje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0