DAG 3 - DET HÄR UPPRÖR MIG

När jag hör hemska saker brukar jag oftast slå dövörat till eftersom jag oftast börjar må dåligt efteråt. Men någonting som jag verkligen tycker är hemskt är orättvisor. Jag tycker att det är orättvist när rika människor inte vill betala skatt t.ex. i USA där de inte har/hade sjukförsäkring. Att de fattiga som blir sjuka inte har råd att få den hjälp och de mediciner som de behöver. 

Någonting som jag håller med Erika om är djurplågeri. Jag tycker det är hemskt när försvarslösa djur utsätts för någonting de verkligen inte förtjänar eller kan påverka. 

Och det sista som jag nämner blir krigen i alla länder. I stort sätt varje dag ser man någonting om inbördeskrig eller likanande i länder där massvis med människor dör varje dag. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0