DAG 7- VAD ÄR KÄRLEK?

Den här frågan tycker jag är svår eftersom jag känner ganska mycket kärlek till olika människor. Jag har bestämt mig för att denna text ska handla om kärleken jag känner till min kärlek, om det förklarar något? 

Jag har tidigare haft nån kille men inte tagit det speciellt seriöst. Jag har aldrig tidigare trott att förhållanden som bildas i min ålder skulle kunna hålla tills man dör, förän nu på senare tid. Jag har alltid haft en ganska negativ syn på kärlek (konstigt nog) och trott att det mest var "för stunden". Men sedan jag började gymnasiet och träffa människor som haft sina pojkvänner under längre tid och tror att de även om 10 år kommer vara tillsammans har fått mig att ändra min inställning.
När jag började träffa William tänkte jag väldigt ofta "det håller bara 2 månader till" eller "vi kommer nog inte vara tillsammans efter sommaren så vi planerar inget", dessa tankar har jag inte haft på evigheter vilket jag tackar för! Jag är väldigt säker på mina känslor kring William och behöver inte sätta upp små mål för att vi ska lyckas gå runt meeen jag säger heller aldrig att vi ska gifta oss och skaffa barn om 10 år. För tillfället betyder min kärlek WILLIAM och jag är väldigt nöjd med att ha det så! När jag är tillsammans med honom kan jag slappna av och vara mig själv utan att känna krav. Jag älskar känslan då man är ute och vet att en varm och trygg famn väntar på en när man kommer hem eller känslan då man inte kan sova och har någon att ringa till mitt i nätterna. 

Jag ska som jag nämnt X-antal gånger åka utomlands efter gymnasiet. Jag oroar mig inte över att känslorna ska försvinna då jag är där borta utan att de ska ta över hela mig och att saknaden kommer bli väldigt svår. Jag litar på William till 1000% och hoppas att han känner samma sak för mig. Kärleken som han och jag, vi, delar är speciell och finns inte mellan några andra (precis som alla kärlekar) och det är just det som gör kärleken så himla fin! Alltså känslan mellan två personer som inte syns med som känns och finns. Att älska någon är den underbaraste känslan man kan ha och att bli älskad tillbaka gör livet mer värt att leva. 
Jag tror på kärleken och hoppas att alla får uppleva den någon gång! 


Här är jag och min kärlek 

Kommentarer
Postat av: julia a

ni är så fina!!

2012-02-16 @ 21:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0