1 NOVEMBER- FRAMME (ST KILDA)

Resan från Hong Kong gick väldigt bra! Jag sov större delen av flyget men hann ändå med att se på två filmer under vår 9.30 timmars långa flygresa. Innan resan var vi ganska oroliga för att bli stoppade här i Melbourne på grund av att vi inte har någon hembiljett, något sådant hände inte utan det gick jättebra! Dock fick jag gå till en speciell disk för att dubbelkolla mitt pass, varför vet jag inte…

När vi landade var klockan ungefär 22.20, vi tog första bästa taxin från flygplatsen hit till vårt hostel, den resan tog ungefär 20 minuter och kostade 61 AUD, vilket motsvarar ca 430 kr. Hostlet är bättre än vad jag hade förväntat mig, vi har ett stort rum för 6 personer, blandade kön, med två sovrum i. Inatt sover Alex och jag ensamma i rummet med 4 sovrum, det ska bli skönt! Eftersom klockan är 01.10 här så planerar vi nu att somna så fort som möjligt, vi är fortfarande trötta efter resan och måste försöka komma in i den nya tiden som ligger 10 timmar före svensk tid. Men hittills är allting jättebra och över förväntan! Från dörr till dörr tog det ungefär 35 timmar!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0