19 NOVEMBER- STRANDEN OCH JOBB (ST KILDA)

Gick över till resebyrån för att åter titta igenom vår resa till östkusten och för att betala det som återstod. Blev sittandes där på över timmen då killen som vi bokar genom, Stu, ville visa sina svenskakunskaper och älskar att prata. Då solen sken, inte ett moln på hela himlen och klockan enbart var vid 12 passade vi på att svänga förbi mitt jobb för att hämta ut lönen innan vi gick till stranden. För en gångs skull har det blåst varma vindar i ST Kilda, idag har det dock vart för starka vindar då sanden har flygigt in i både ögon och mun… På vägen tillbaka handlade vi mat och lyxade till denna måndag med tacos!!

Vid 19 gick jag till jobbet för att köra ett nattpass med samma kille som jag jobbade med förra måndagen. Detta är en av mina värsta nätter någonsin då jag fått höra ett och annat om mig själv, fått alla mina misstag som jag gjort på jobbet uppradade, anklagad för att ha snott pengar pga av att jag var den nya och ingen av de andra kan göra fel, fått höra att jag inte förtjänar jobbet utan fick det för att chefen var desperat samt precis sparkat en annan tjej, efter detta fick jag nog och lät tårarna rinna på toaletten. Att höra från en annan person som man enbart träffat två gånger hur värdelös man är och att jag vilket dag som helst kommer få sparken gjorde att min starka fasad inte längre orkade hålla emot. Även idag var vi tvungen att jobba över och jag klev inte innanför dörrarna förrän klockan var 04.30. Ringde mamma i förtvivlan och kom in gråtandes på rummet, mina fina roomies som vaknade gav mig kramar och gjorde mig återigen stark.
Det är verkligen tur att jag har dessa rumskompisar som ställer upp till 1000 och gör allt för att göra mig lycklig igen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0