2 NOVEMBER- STAN (ST KILDA)

Hade svårt att sova inatt, vaknade två gånger och hade svårt att somna om. När klockan ringde vid 8 hade jag legat vaken ca 30 minuter och vridit på mig. Vi gick ner till frukosten som innehåll rostat bröd och flingor & mjölk. Vi gjorde oss färdiga och gick ner till det centrum som ligger närmast oss, eftersom vi bor närmare stranden istället för vid stor staden så har vi ett mindre centrum i närheten. Vi skaffade nya bankkort, internetbank och kollade runt om mobilkort, eftersom jag har med mig min Iphone så kunde vi inte fixa mobilnummer idag då korten till min telefon var slut överallt. Vi passade istället på att storhandlade till hela veckan, kostanden gick på strax över 300 kr för oss båda så då kanske ni förstår att vi till större delen enbart köpte nudlar och såser utan fyllning… Vi köpte även en flygbiljett till Sydney den 22 december, den gick på strax över 600 kr.   
När vi tänkte gå runt för att söka efter ställen att lämna CV:n på gick vi vilse och hittade tillbaka ungefär 1 timme senare, vi ansåg att det inte var värt det och gick istället tillbaka till hostlet för att sova 20 minuter. Vi vaknade 6 timmar senare, kl 22, och insåg vilket misstag vi hade gjort. Vi åt vår första måltid i Australien, nudlar, och gick sedan till rummet för att fixa oss inför halloween festen som vårt hostel håller på taket! Just nu sitter vi i tv-rummet och fixar med bilder och inlägg. Klockan är nu 01.20, och vi tänkte snart gå och lägga oss. Eftersom det kom två killar från Skottland till vårt rum idag måste vi vara tystare, synd men någonting vi måste vänja oss med! 
Det har vart en väldigt bra första dag här i Melbourne, det är så sjukt att vi äntligen är här! 


Kommentarer
Postat av: fia

Har ni varit ut? Tänkte på sista bilden hehe;) puss saknar er !

2012-11-03 @ 21:05:19
Postat av: martina åkerblom

åh tjejer! blir tårögd så fort jag läser något om ert äventyr!! Ha det så himla bra nu! ni är bäst

2012-11-04 @ 18:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0