20 NOVEMBER- UPPSÄGNING AV JOBB OCH STRANDEN (ST KILDA)

Efter 3 timmars sömn tog jag allt mot som fanns i kroppen och ringde chefen för att säga upp mig. Han märke direkt att någonting var fel och bad mig att komma dit istället. Väl på plats frågade han var som hade hänt, hur jag mådde och hur jag kände inför allt. Chefen berättade (precis som igår) att han inte anställt mig för att han var desperat utan för att han gillade mig, han sa att det var anledningen till att jag fått så mycket skift som jag fått denna vecka (något killen igår sa ifrån). Mycket av det jag fick höra igårnatt sa han var en lögn och att han skulle prata med killen eftersom jag var en i ”familjen” och han såg mig som sin syster. Upprepade gånger sa jag att jag ville sluta, säga upp mig och aldrig mer komma tillbaka till jobbet. Han envisades med att jag skulle jobba veckan ut (inatt med samma person, fredagnatt med samma person och på söndag med en annan person) och inte säga upp mig då han verkligen ville ha mig kvar. Efter X-antal försök att säga upp mig och gå ut till Alex som väntade har han nu bestämt att jag fick denna natt och fredagnatt ledigt, men att jag ska jobba på söndag. Ja, vi får se om den saken….

Efteråt gick vi raka vägen till stranden för att njuta av den hittills finaste dagen! Lämnade stranden efter ett litet tag för att flytta upp på en gräsplätt då det även denna dag var väldigt blåsigt. Låg där tills kroppen bränndes lagomt skönt och svängde förbi affären på vägen hem för att köpa iskall Cola och chips! Trött efter en jobbig natt med lite sömn har vi nu hängt på rummet hela kvällen med en varsin bok, kvalitetstid och tjejhäng med vännen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0