6 NOVEMBER- PROVJOBB OCH PROMENADER (ST KILDA)

Idag är det en speciell dag här i Melbourne, den kallas ”Melbourne Cup Day” och är så betydelsefull att nästan hela staden är stängd. Jag har inte riktigt förstått innerbörden av dagen men det är någon sorts hästtävling inne i stor staden, här i ST Kilda är alla uppkläda i klänning och hatt samt kostym. Kändisar så som Micha Barton är till och med här!

Alex och jag ställde klockan tidigare idag så vi kunde skypa med våra föräldrar. När vi väl hade klivit upp insåg vi att klockan inte var 7 på kvällen hemma i Sverige utan klockan var 11 på kvällen, vi har alltså räknar fel på klockorna alla dessa dagar som vi vart här… Vi kastade ändå i oss lite frukost och hann efter massa datakrångel skypa en kort stund med William. Vid 11 gick jag till jobbet för en sista genomgång på två timmar, imorgon ska jag börja jobba och börja få betalt! Lönen kommer ges i handen varje måndag, vilket är bra! Lönen är inte den bästa, ca 74 kr i timmen, men jag har väldigt nära till jobbet så det känns helt okej.

Idag har vi även förlängt vårt boende en vecka här på ST Kilda Beach House eftersom vi trivs så bra, vi får behålla vårt rum och fick det till ett enligt oss hyfsat bra pris, så det fanns liksom inget att tveka på. Det som vi dock tycker känns lite ”roligt” är att vi får betala 80 AUD (ca 600 kr) mindre denna vecka än förra då vi boka vårt boende på hostelworld.com. På eftermiddagen tog jag, Alex och Russell en promenad längst stranden. Vi gick ut till en pir där det finns pingviner, vi såg en stor vattenråtta och tog massor av kort. På vägen tillbaka bjöd Russell oss på en varsin glass, massor av skatt och galna historier!

På kvällen när Scott hade slutat jobba tog vi åter en promenad till pingvinerna eftersom de kommer fram då det är mörkt ute. Återigen blev det en massa skratt, kort och roliga historier. Det är tur att vi har så bra roomies som vi har, dom ger oss skrattattacker varje minut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0