7 NOVEMBER- PROMENAD (ST KILDA)


 

Klev upp vid 7 för att skypa med m&P. Väckte killarna vid 8 för pancake-breakfast-wednesday, inte supergott men lyckades iallafall få i mig en. När bibloteket öppnade hängde jag och Russell på låset för att få de bästa platser med bra internet. Trodde jag skulle jobba från 12 så jag var på plats då, hann göra en kebab innan chefen säger att jag är ledig idag… Gick tillbaka till rummet för att läsa ca 20 minuter innan jag gick iväg på en pw på över timmen på en gata vi ännu inte har besökt. Lägenheterna här är väldigt olika, på vissa gator ser det ut som det gör på filmer från USA, på vissa gator ser det ut som det är tagit från skräck filmer... Men det var skönt med en egen promenad där man kunde bestämma hastighet, sträcka och tänka hur mycket man ville.
På kvällen hängde jag med killarna och såklart med Alex när hon kom tillbaka från sitt jobb, eftersom vi har fått jobb på två olika ställen, i olika delar av Melbourne, har vi inte lika mycket tid tillsammans som jag/vi hade hoppats. Men vi är båda glada att vi har jobb och kommer i framtiden istället kunna göra fler saker med mer pengar. 

Idag har jag haft ont i magen pga av hunger, vilket är första dagen sedan vi kom hit. Eftersom vi har gratis frukost på hostlet så får vi samma tråkiga frukost varje morgon... Mina matintag är dessa:

-En skål flingor och mjölk till frukost + en kopp kaffe (kl 8)

-Ris och sås till middag, idag åt vi Tikka masala sås utan kyckling + majs. (kl 19) 

Alla dagar äter vi ungefär samma mat, bara att middagen varierar mellan pasta + sås utan fyllning eller nudlar. Men vi klagar inte! :)



 

Kommentarer
Postat av: Marre

Tack gullis för din fina blogg och en stor kram från mej <3!

2012-11-08 @ 10:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0