8 NOVEMBER- STRANDEN (ST KILDA)



Efter att ha ätit en lättare frukost, spelat en omgång biljard mot Scott och tagit en snabbdusch begav jag mig till bibblan för bloggande och samtal med min fina i Sverige. När klockan närmade sig 12 och solen skinit ohejdat under ett tag gick jag till hostlet för snabbt ombyte och en kortare promenad till stranden. Idag har jag fått njuta ensam av solen och värmen som äntligen har kommit tillbaka till Melbourne eftersom Alex har jobbat hela dagen! Allt eftersom fylldes stranden med människor och när jag började gå hemåt vid 16.15 såg stranden sig hyfsat lik trots att molnen började komma tillbaka.

Under tiden jag hängde med Scott på rummet i väntan på Alex och Russell gick brandlarmet, ett tjutande ljud följt av meningen ”lämna byggnaden nu, det är livfara” spreds sig i hela hostlet. Blev livrädd och fick panik över vad man borde ta med sig då det brinner och man är utomlands, när vi såg att människor gick tillbaka in på sina rum gjorde även vi lika fortfarande osäkra om det brann eller inte. Ljudet kom sedan tillbaka 5 gånger men såhär i efterhand tror vi att det berodde på hårspray… När magen hade kurrat x-antal gånger gick och åt, kyckling & majssoppa + rostat bröd med tzatziki!

Återigen har en underbar dag passerat, jag kan fortfarande inte förstå att jag kommer ha detta på obestämd tid! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0