31 OKTOBER FRAM TILLS IDAG

Det här blir nog mitt sista inlägg i kategorin ”Australien”. En kategori som innehåller alla mina minnen och dagar från min sjukt underbara resa. Idag går jag tillbaka till arbetet och kampen om en ny resa börjar, och förhoppningsvis får även den en kategori längre fram här på bloggen. När klockan slår 16 idag avslutas detta kapitel i livet som har vart så betydande i mitt liv, ett kapitel som jag kämpade för i 3 år. Från och med klockan 16 idag kommer denna resa bli ett minne istället för min vardag. Från och med klockan 16 idag är min semester från semestern slut, och det är med glädje jag kommer dra mitt kort på MAX för att checka in. Från och med idag börjar kampen om min nya resa, om min framtid och nya utmaningar. Under Australien/Thailand har jag växt som person och lärt känna mig själv på helt nya nivåer. Jag har klarat att leva i ett annat land, jag har lagat min egen mat och tvättat mina egna kläder. Jag har aldrig vart själv, men jag har hela tiden stått på egna ben. Att jag kom iväg till Australien, förverkligade min stora dröm, är mycket för mitt 3 års slit på olika arbeten under helger och efter skolan. Men den största tacken går till Alex, hon som sa Ja på mitt erbjudande och gjorde att denna dröm blev verklig. Utan henne skulle denna resa aldrig ha blivit sig lik, eller ens blivit av. Tusen tack min fina vän, dessa 4 underbara månader har vi gjort tillsammans och jag ser bara tillbaka med ett stor leende! 










  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0