7 MARS- TILLBAKA TILL MITT FINA LIV

Klockan ringde 06.45 imorse, W & jag skulle lämna Scooter på dagis och vi skulle hämta nybakat bröd till m&P. Vid 08.45 var det stress och sista hoppackningen här hemma. Jag skjutsade mamma, pappa och Stina till tågstationen, Malte tog en promenad dit. Kramade mina föräldrar en sista gång innan de tog tåget mot Arlanda och Thailand för 18 dagars semester. Om jag är avis? Ja lite, har redan hunnit tröttna på kylan här. Om det ska bli skönt att ha egen lägenhet mitt på stan i 18 dagar? Ja, otroligt skönt! Men det är första gången jag blir ”ensam” såhär länge. Jag som är rädd för att sova ensam har blivit sambo med William under denna tid, tur min prins finns!

William som har sagt upp sig från jobbet och hade sista dagen igår har myst med mig hela förmiddagen! Vid 14.30 åkte vi till Tobias & Elin där dom hade inflyttningfika/pensionärsfika för de äldre. När klockan slog 16 var jag tillbaka till MAX, jobbet där allt sparande började. Jag kramade om mina saknade arbetskamrater och vi pratade om det senaste. Trots att resan nu är slut så var det ändå så skönt att vara tillbaka, träffa den härliga personalen och känna stress igen (stressen i Australien var hur vi skulle hinna sola och handla på samma dag, typ). Det uttänka 16-22 pass gjordes till ett 16-02 pass då en från nattstyrkan var sjuk. Jag kom innanför dörren 02.30 efter samtal med Ayman & Martin (som jag stängde med) och en tids skrapande av rutan. William som hade skrivit en väldigt fin lapp och satt på dörren låg då redan i sängen och hade den varmaste famnen någonsin, tur att jag har honom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0